• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز با یکهزار کارگاه تولیدی راه استاندارد ندارد

  • کد خبر : 21525
  • 16 تیر 1400 - 14:40
شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز با یکهزار کارگاه تولیدی راه استاندارد ندارد
یاز اکو - رییس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز گفت: این شهرک صنعتی با برخورداری از یک هزار کارگاه تولیدی راه دسترسی استاندارد ندارد و ایجاد راه استاندارد یا احیای راه قبلی از خواسته‌های صاحبان واحدهای تولیدی این شهرک است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد حق لاله، با بیان اینکه این شهرک صنعتی در سال ۶۲ تشکیل شده است و اولین شهرک صنعتی استان به شمار می رود، افزود: با اجرای اتوبان تبریز – سهند راه دسترسی صاحبان واحدهای تولیدی این شهرک به اتوبان شهد کسایی تبریز و اتوبان تبریز – سهند مسدود شد.

وی با بیان اینکه در این شهرک صنعتی به طور متوسط برای بیش از پنج هزار نفر اشتغال ایجاد شده است، اظهار داشت: در پی مسدود شدن راه دسترسی این شهرک، صاحبان واحدهای تولیدی و شاغلان در این شهرک صنعتی برای رفت و آمد مجبور هستند بخشی از مسیر و رمپ موجود را خلاف حرکت رانندگی کنند که این موضوع موجب بروز تصادفات حادثه ساز روزانه در آن منطقه می شود.

رییس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز با اشاره به اینکه پس از اجرای اتوبان تبریز – سهند یک ورودی جدید برای این شهرک از مسیر وادی رحمت تعریف شد، گفت: این مسیر راه ورود به این شهرک را طولانی می کند و با این وجود راه خروجی برای آن تعریف نشده است.

بی توجهی مدیران ارشد استانی به مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی

حق لاله، ادامه داد: مدیران ارشد استانی، متولیان اتوبان تبریز – سهند و شهرداری منطقه هفت تبریز به مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی و شاغلان این شهرک بی توجه بوده و با وجود اعتراض ها و گلایه های فعالان این شهرک تاکنون برای ایجاد راه دسترسی مناسب یا احیای راه قبلی این شهرک اقدامی نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این شهرک مشاغل مختلفی مانند کابینت سازان، فلزکاران، مبل و صنایع چوب فعالیت می کنند، یادآوری کرد: با وجود مکاتبات مختلف معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با شرکت عمران شهر جدید سهند و شهرداری منطقه هفت تبریز برای اجرای طرح تفصیلی و ایجاد راه دسترسی استاندارد به این شهرک، این شرکت به این مکاتبات بی توجه است.

شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز قانونی و دارای مجوز است

نایب رییس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز نیز با اشاره به سابقه طولانی تشکیل این شهرک صنعتی نسبت به سایر شهرک های صنعتی استان، گفت: متاسفانه مسوولان رده بالای استانی این شهرک صنعتی را شهرکی غیرقانونی می شناسند در حالی که شهرک شهید مدنی تبریز قانونی و دارای مجوز است.

محمد عظمایی، افزود: در سال های آغازین تشکیل این شهرک به علت عدم نظارت شهرداری بر ساخت و سازها، واحدهای تولیدی در آن به صورت استاندارد و اصولی ساخته نشده اند و این موضوع هم اکنون مشکلاتی را در تامین برق، گاز و آب برای واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی این شهرک از نعمت گاز بی بهره هستند، اظهار داشت: این شهرک صنعتی نزدیک ترین شهرک و کوی صنعتی به تبریز بوده ولی از نعمت های اولیه مانند آب آشامیدنی، گاز و راه دسترسی بی بهره است.

نایب رییس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز گفت: نبود راه دسترسی استاندارد از اصلی ترین مشکل صاحبان واحدهای تولیدی و شاغلان این واحدها به شمار می رود و مشکلات عدیده ای برای این افراد ایجاد کرده است.

عظمایی، ادامه داد: این شهرک قبل از اجرای اتوبان تبریز – سهند دارای راه دسترسی مناسب قانونی از زیر پل موجود در آزادراه شهید کسایی بود که با اجرای این اتوبان این راه قطع شد و با وجود وعده ها و قول های متولیان این اتوبان و مدیران ارشد استانی برای ایجاد راه دسترسی مناسب، هنوز این امکان برای تردد آسان فعالان این شهرک فراهم نشده است.

عدم همکاری شرکت عمران شهر جدید سهند و شهرداری منطقه هفت تبریز

نایب رییس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز گفت: در سال ۹۳ بر اساس نقشه طرح تفصیلی مصوب استان مقرر شده بود برای تردد خودروها به این شهرک تقاطع غیرهمسطح اجرا شود در حالی که حدود ۲ سال است که این طرح کنار گذاشته شده است.

عظمایی، افزود: در پاییز سال ۹۸ و قبل از آغاز جدی اجرای اتوبان تبریز – سهند، هیات امنای این شهرک مکاتبات مختلفی با شرکت عمران شهر جدید سهند و شهرداری منطقه هفت تبریز انجام دادند و براساس آن مقرر شد شرکت عمران شهر جدید سهند راه دسترسی این شهرک را براساس طرح تفصیلی اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت تاکنون از اجرای این طرح سر باز زده است، یادآوری کرد: بعد از اجرای اتوبان تبریز – سهند تنها یک راه ورود آن هم بدکیفیت تر و دورتر از راه قبلی و پس از طی مسیر از وادی رحمت به این شهرک تعریف شد ولی نسبت به ارایه راه خروج اصلا اهمیت داده نشد.

نایب رییس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز با اشاره به اینکه اراضی این شهرک به نام شهرداری منطقه هفت تبریز بوده و به شرکت شهرک های صنعتی استان تعلق ندارد، گفت: شهرداری منطقه هفت به عنوان متصدی این شهرک و با وجود اخذ پول های هنگفت از بابت عوارض و سایر موارد از واحدهای تولیدی در رفع مشکلات آن با صاحبان این واحدها همکاری نمی کند.

عظمایی، اجرای تقاطع غیرهمسطح برای ورود و خروج خودروها به این شهرک بر اساس طرح تفصیلی مصوب استان را خواستار شد. 

شهرک صنعتی مدنی تبریز، اولین شهرک صنعتی در شمال غرب کشور بوده که در سال ۱۳۶۲ تاسیس شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});