• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
استاندار آذربایجان شرقی:

قطع برق مشترکان خانگی، با اعلام قبلی و حداکثر دو ساعت باشد

  • کد خبر : 21528
  • 16 تیر 1400 - 14:55
قطع برق مشترکان خانگی، با اعلام قبلی و حداکثر دو ساعت باشد
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که قطعی برق باید براساس برنامه دقیق و مشخص با اعلام قبلی انجام شود، گفت: برق مشترکان خانگی بیشتر از دو ساعت قطع نشود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب و برق استان، با اشاره به اهمیت و حساسیت مسأله قطعی برق برای مردم، افزود: با توجه به کاهش بارش‌ها و افزایش دما، از نظر تأمین آب و برق در وضعیت بحرانی قرار داریم و باید تدابیر لازم جهت مدیریت وضع موجود اندیشیده شود.

وی با اشاره به پیشنهادهای صنعت برق برای مدیریت مصرف برق در صنایع استان از جمله شب‌کاری صنایع با مصرف بیش از ۳ مگاوات به مدت سه هفته، گفت: صنایع و اصناف همیشه در کنار مدیریت استان بوده و با تمام برنامه‌ها به خوبی همکاری و همراهی داشته‌اند و لازم است پیشنهادها با حضور نمایندگان صنایع بررسی و تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: باید برای واحدهای صنعتی و تولیدی که در شرایط کنونی با برنامه های ارایه شده جهت مدیریت مصرف برق همکاری می‌کنند، تسهیلات تشویق در نظر گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر همکاری رسانه‌ها و صداوسیما در ترویج رعایت الگوی مصرف و همکاری در راستای مدیریت و تأمین برق تأکید کرد و گفت: کمیته‌ای تخصصی تشکیل و میزان سهمیه و مصرف استان نسبت به استان‌های مشابه بررسی شود.

وی افزود: پیگیری شود که اگر الگوی مصرف در استان رعایت شده و با این حال باز هم خاموشی از سوی مرکز اعمال شده اقدامات قانونی را انجام دهیم.

پورمحمدی با بیان این‌که برای مدیریت مصرف، قطع برق ادارات را به قطع برق مصارف خانگی ترجیح می‌دهیم، افزود: در صورت نیاز ساعت کار ادارات را کاهش می‌دهیم.

کاهش بارندگی و آب سدها و گرمای هوا دلیل خارج شدن نیروگاه‌های آبی از مدار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: کاهش ۲۸ درصدی نزولات آسمانی و افزایش ۲٫۳ درصدی دما موجب شده روان‌آب‌ها و آب سدها در حدود ۴۰ درصد کاهش یابند و در نتیجه نیروگاه‌های آبی از مدار خارج شده‌اند.

محمدباقر هنربر افزود: این امر موجب به هم ریختن توازن بین مصرف و تولید برق شده و متاسفانه به دلیل ناهماهنگی‌ها در اعمال خاموشی ها نارضایتی شدید در بین مردم استان ایجاد شده است. وی با اشاره به اینکه در جلسات قبل تاکید شده بود که نباید برق ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های آب قطع شود، گفت: این موضوع متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته و قطعی‌های برق موجب شده در برخی از نقاط تبریز با قطعی آب نیز مواجه شویم.

در این جلسه گزارش اقدامات انجام‌یافته توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای آذربایجان، توزیع برق آذربایجان شرقی و تبریز، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ارائه شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21528

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});