• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

احداث ۹ پارک محله‌ای با تغییر کاربری‌های دیگر به فضای سبز در تبریز

  • کد خبر : 21535
  • 16 تیر 1400 - 15:08
احداث ۹ پارک محله‌ای با تغییر کاربری‌های دیگر به فضای سبز در تبریز
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری، ۹ پارک محله ای با تغییر کاربری‌های دیگر به فضای سبز در تبریز احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  ایرج شهین باهر روز چهارشنبه، با بیان این‌که در دوره فعلی مدیریت شهری هیچ کاربری فضای سبز به کاربری دیگری تغییر نیافته است، اظهار کرد: ما در این دوره نه تنها از تغییر کاربری فضای سبز به کاربری های دیگر جلوگیری کردیم، بلکه کاربری های دیگری را به کاربری فضای سبز تبدیل کردیم و در این راستا ۹ پارک محله ای نیز احداث شده است.

وی ادامه داد: باغ ها و فضاهای سبز به عنوان ریه‌های تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری برای تجاری سازی فروخته نشده و حتی برای جلوگیری از نابودی در آینده، تملک شده و به پارک تبدیل شده است.

شهردار تبریز بیان کرد: تلاش مجموعه شهرداری تبریز احیای باغ شهر تاریخی تبریز است و پارک‌ های محله‌ای در مناطق مختلف شهر هم بر همین اساس احداث می‌شود.

وی افزود: این اقدام برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود که در یک شهر، کاربری های دیگر به کاربری فضای سبز تبدیل شده و در این راستا ۹ پارک محله ای ایجاد شده است.

ایرج شهین باهر با اشاره به اسامی این پارک ها، گفت: پارک ترافیک، پارک کودک، پارک تجلایی، باغشهر، پارک صنوبر، پارک امیریه، پارک ستارخان، پارک فضولی و غیره از جمله پارک های محله ای هستند که از کاربری هایی همچون مسکونی، خدماتی، گورستان و … به کاربری فضای سبر تغییر یافته اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});