• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

جنجال اجباری کردن واکسیناسیون دانشجویان در ترکیه

  • کد خبر : 21864
  • 20 تیر 1400 - 10:45
جنجال اجباری کردن واکسیناسیون دانشجویان در ترکیه
یاز اکو - رویکرد برخی از دانشگاه ها در ترکیه در مورد واکسیناسیون دانشجویان در برابر کوید ۱۹، سبب بوجود آمدن بحث های حقوقی در ترکیه شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو، تعدادی از کارشناسان حقوقی معتقدند اجباری شدن واکسیناسیون در دانشگاه نقض قانون اساسی و حقوق انسانی است.

براساس این گزارش، برخی دانشگاه ها در استانبول اخیراً اعلام کرده اند، دانشجویانی که علیه COVID-19 واکسینه نشده اند اجازه ورود به دانشگاه ها را نخواهند داشت و دانشجویان باید کلاس ها را بصورت آنلاین ادامه دهند.

دانشجویان نیز نسبت به رویکرد دانشگاه ها در خصوص اجبار به واکسیناسیون واکنش نشان داده و حق تحصیل خود را غیر قابل انکار دانستند.

برخی از کارشناسان حقوقی نیز در این باره اعلام نظر کرده و معتقدند دانشگاه ها حق ندارند چنین تصمیمی بگیرند، این خلاف قانون اساسی است.

پروفسور محرم اوز، رئیس دانشکده حقوق در دانشگاه آنکارا خاطرنشان کرد: نگرانی جوانان طبیعی است، زیرا هنوز اثرات واکسن ها روی افراد حدود ۲۰ سال مشخص نیست.

 به گفته اوزن، دانشجویانی که با چنین محدودیت هایی روبرو هستند می توانند با اعاده حقوق خود از طریق مراجع قانونی اقدام و حتی پیروز دادگاه شوند.

پروفسور هاکان هاکری، رئیس انستیتوی حقوق پزشکی، معتقد است تصمیماتی که دانشگاه ها در مورد واکسیناسیون اتخاذ کرده اند از نظر قانونی بی اساس است.

وی افزود: “واکسن یک مداخله پزشکی است و این به شخص بستگی دارد که آن را بپذیرد یا نپذیرد.”

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});