• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

اتصال خط ریلی اردبیل به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان قطعی است

  • کد خبر : 21959
  • 20 تیر 1400 - 15:00
اتصال خط ریلی اردبیل به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان قطعی است
یاز اکو - رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه و طرح اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان از طریق پارس آباد مغان قطعی است و برای اجرایی شدن آن تلاش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صدیف بدری روز یکشنبه افزود: مطالعات فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام و اجرای آن در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در برنامه کاری قرار دارد.

وی اظهارکرد: اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و با ادامه احداث آن تا گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان در واقع  کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از اخذ ردیف ملی برای پروژه راه آهن اردبیل – پارس آباد مغان  در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:با اتصال راه آهن اردبیل به مغان و رسیدن به مرز ایران و جمهوری آذربایجان در واقع شاهد تکمیل کریدور ریلی شمال – جنوب کشور در استان اردبیل خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده طرح راه آهن اردبیل-پارس آباد زودتر از راه آهن رشت – آستارا افتتاح شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره اتمام عملیات اجرایی طرح راه آهن اردبیل- میانه گفت: این پروژه روند خوبی در سال های اخیر داشته است و  با اختصاص  اعتبارات پیش‌بینی شده، طرح راه‌آهن اردبیل بزودی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

بدری افزود: طرح احداث راه‌آهن میانه اردبیل قبل از سال ۹۴ با کندی اجرا شد ولی با پیگیری های بعمل آمده شتاب خوبی گرفت و بنا به اعلام مسئولان اجرایی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});