• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

پیش‌ فروش ایران‌ خودرو مرحله دوم تیر ۱۴۰۰ + قیمت ۵ خودرو و شرایط ثبت نام ایران‌خودرو

  • کد خبر : 21980
  • 20 تیر 1400 - 20:00
پیش‌ فروش ایران‌ خودرو مرحله دوم تیر ۱۴۰۰ + قیمت ۵ خودرو و شرایط ثبت نام ایران‌خودرو
یاز اکو - چهارمین پیش‌فروش یکساله محصولات ایران‌خودرو در سال جاری که برای دومین بار در تیرماه برگزار می‌شود، از امروز (یکشنبه ۲۰ تیرماه) آغاز شده و به مدت سه روز برای پیش‌فروش یک ساله پنج محصول پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی (تا پایان روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه) اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایمنا، پیش‌فروش یک ساله محصولات ایران‌خودرو، برای دومین بار است که در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. ثبت‌نام مرحله قبلی ابتدای ماه جاری (سوم تیرماه) با عرضه ۸۰۰۰ دستگاه خودرو برای دو محصول سورن پلاس و دنا پلاس توربوشارژ دستی آغاز و قرعه‌کشی آن سه روز بعد (ششم تیرماه) در حضور نهادهای نظارتی برگزار شد که بر اساس آن از مجموع ۳۲۵ هزار و ۲۱۳ نفر شرکت‌کننده، (۱۵۴ هزار و ۲۲۹ نفر برای سورن‌پلاس و ۱۷۰ هزار و ۹۸۴ نفر برای دنا پلاس توربو شارژر دستی) ۸۰۰۰ نفر (۵۰۰۰ نفر برای سورن پلاس و ۳۰۰۰ نفر برای دنا پلاس توربو دستی) برگزیده شدند.

زمان فعال سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir روز پنج شنبه مورخ ۰۳/‏۰۴/‏۱۴۰۰‬ است.

اکنون این خودروساز ثبت‌نام برای مرحله جدید پیش‌فروش یک ساله پنج محصول پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک را از امروز (یکشنبه) آغاز کرده و به مدت سه روز به اجرا می‌گذارد. موعد تحویل خودروها در این طرح، از خرداد الی مرداد ماه سال آینده (۱۴۰۱) تعیین شده و قیمت خودرو نیز طبق روال همه طرح‌های پیش‌فروش مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد منتخبان خواهد بود.

لازم به یادآوری است که متقاضیان، پیش از قرعه‌کشی و تعیین برندگان این مرحله از پیش‌فروش، واریز وجهی نخواهند داشت.

مشتریان نهایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام (پایان روز سه‌شنبه / ششم تیرماه)، در روز چهارشنبه هفته جاری از طریق قرعه کشی در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی تعیین خواهند شد. فهرست منتخبان حداکثر سه روز پس از مراسم پایان مهلت ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی به آدرس esale.ikco.ir و ارسال پیامک اعلام می‌شود و برندگان ظرف مدت پنج روز فرصت دارند که وجه علی‌الحساب خودرو مطابق جدول را از طریق همان سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو پرداخت کنند.

بدیهی است که در صورت عدم واریز مبلغ علی‌الحساب توسط افراد منتخب در مدت تعیین شده، به منزله انصراف خواهد بود و ثبت‌نام متقاضی کان‌لم‌یکن تلقی خواهد شد.

طبق روال، شرایط ثبت‌نام و محدودیت‌های فروش همچون اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی، حداقل فاصله ۴۸ ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، ثبت‌نام همزمان در دو شرکت مذکور، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارائه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و… اعمال خواهند شد.

همچنین امکان صلح و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد، ثبت‌نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود، کد نمایندگی که در مرحله دوم و در زمان واریز وجه دوم توسط متقاضی انتخاب می‌شود، می‌بایست با آدرس و کد پستی متقاضی در یک استان باشد و گارانتی خودرو نیز پس از پنج ماه از زمان تحویل خودرو در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌شود. ضمن اینکه در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل ۱۰۰۰ کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

بر این اساس همانطور که از مرحله قبلی نیز اجرا شد، دیگر سند خودروها به مدت یکسال در رهن ایران‌خودرو نخواهد ماند.

در این بخشنامه آمده است: بدین‌وسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی‌های مجاز می‌رساند مرحله دوم شرایط پیش فروش برخی از محصولات شرکت ایران خودرو با موعد تحویل (حداکثر ۱۲ ماهه) به شرح ذیل ارائه می‌شود.
متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی ایران خودرو انتخاب نشده‌اند، می‌توانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

در این طرح قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.

  • نکته ۱: برندگان و منتخبین طرح‌های قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند، نیز می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
  • نکته ۲: نمایندگان محترم می‌بایست این بخشنامه را برای اطلاع بیشتر در محل رویت مشتریان قرار دهند.
  • نکته ۳: قبل از قرعه کشی، متقاضی هیچ‌گونه وجهی واریز نخواهد نمود.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح پیش فروش عادی (با موعد تحویل حداکثر ۱۲ ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) و مطابق جدول ذیل از روز یکشنبه مورخ ۲۰/‏۰۴/‏۱۴۰۰‬ شروع و تا پایان روز سهشنبه مورخ ۲۲/‏۰۴/‏۱۴۰۰‬ ادامه خواهد داشت.

طبق بخشنامه شماره ۴۲۴۹ دریافت کد کاربری و کلمه عبور قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی از الزامات ثبت نام است. لذا در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.

مراحل ثبت نام تا واریز وجه ایران خودرو:

  • مرحله اول: متقاضی، با وارد نمودن کد کاربری وکلمه عبور خود، به صفحه ثبت نام خود وارد می‌شود و خودرو را انتخاب می‌نماید.
  • مرحله دوم: در پایان فرآیند ثبت نام به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.
  • مرحله سوم: مراسم قرعه کشی یک روز کاری پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود.
  • مرحله چهارم: فهرست منتخبین قرعه کشی، حداکثر ۳ روز پس از پایان ثبت نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام می‌شود و مشتری می‌بایست با مراجعه به سایت، از وضعیت ثبت نام خود (انتخاب یا عدم انتخاب خود در قرعه کشی) مطلع گردد.
  • مرحله پنجم: فرد انتخاب شده ظرف مهلت ۵ روز، پیش پرداخت علی‌الحساب خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو واریز می‌نماید، در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت علی‌الحساب خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود.

نکته ۱: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده، مسترد می‌شود و هیچ‌گونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.

نکته ۲: متقاضیانی که فاقد هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بخشنامه (مثلاً دارا بودن پلاک فعال انتظامی و فاقد گواهینامه رانندگی دارای اعتبار (حداقل پایه سوم) و …) باشند، در صورت اقدام به ثبت نام، ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام ایشان، به مدت ۳ سال از ثبت نام در تمامی طرح‌های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو محروم خواهند شد.

شرایط عمومی بخشنامه‌های ایران خودرو:

  • ۱ .به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد.
  • ۲. حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا ۴۸ ماه است. همچنین ثبت نام همزمان در دو شرکت مذکور امکان پذیر ناست.
  • ۳ .ثبتنام برای متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال (نصب بر روی خودرو) ممنوع بوده، همچنین ارائه گواهینامه رانندگی دارای اعتبار (حداقل پایه سوم) الزامی است.
  • ۴. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.
  • ۵ .متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی نماید و لازم است از کارت‌های بانکی به نام خود برای واریز وجه استفاده نماید.
  • ۶ .شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.
  • ۷. ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.
  • ۸. فرد انتخاب شده، می‌بایست در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کد پستی) اقدام نماید.
  • ۹ .گارانتی خودرو پس از ۵ ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌شود و در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل ۱۰۰۰ کیلومتری خودرو نیز الزامی است.
  • ۱۰ . امکان صلح در قرارداد و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد.
  • ۱۱. خودروهای قابل ارائه از طریق این بخشنامه، بر اساس آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود.

 

 

شرایط اختصاصی این بخشنامه ایران خودرو:

  • ۱ .تحویل خودرو بر اساس اولویت بندی تعیین شده در قرعه کشی و سایر ضوابط ابلاغی کمیته خودرو خواهد بود.
  • ۲ .انتخاب رنگ خودرو پس از اعلام اسامی منتخبین و توسط مشتری در زمان واریز وجه صورت خواهد گرفت.
  • ۳ .خودروی ثبت نامی، از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغ شده در زمان تحویل خودرو برخوردار خواهد بود.
  • ۴ .صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی، آدرس و کد پستی بر عهده متقاضی است و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات ناشی از آن من جمله تاخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده شخص است.
  • ۵ .در زمان تکمیل وجه دعوتنامه بخشی از ثمن معامله توسط مشتری، تا مدت یک سال پرداخت نخواهد شد و به ازای مبلغ دین و تعهد مشتری بابت عدم انتقال خودرو به غیر، خودرو به همان مدت در رهن شرکت قرار خواهد گرفت. شرط مدت در این بند، صرفاً در اختیار خودروساز بوده و خریدار نمی‌تواند قبل از موعد مذکور آن را پرداخت نماید. پس از گذشت مدت یک سال از صدور فاکتور، مشتری می‌بایست نسبت به فک رهن خودرو و پرداخت هزینه‌های متعلقه مطابق با ضوابط شرکت اقدام نماید و پس از آن سند چاپ و در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.
  • ۶ .در صورت عدم اقدام برای فک رهن، پس از یک سال بعد از دریافت خودرو از سوی مشتری، جرایم تاخیر مطابق ضوابط به حساب مشتری تعلق می‌گیرد.
  • ۷ .در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت تاخیر به صورت روز شمار (۱۲ درصد سالیانه) محاسبه و در بازه زمانی مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود.
  • ۸ .درصورت عدم تکمیل وجه دعوتنامه در بازه زمانی مجاز، شرکت می‌تواند خودرو را به سایر متقاضیان تحویل دهد و نوبت مشتری را به موعد دیگری موکول نماید. نوع و قیمت خودرو قابل تحویل به این دسته از مشتریان در بخشنامه‌های آتی مشخص می‌شود.
  • ۹ .در صورتی که پس از امضای قرارداد فی‌مابین با مشتری بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استانداردهای اجباری، شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) بر روی خودرو گردد و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود، ضمن اطلاع رسانی مراتب مذکور، دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس ضوابط و آیین نامه‌های اجرایی قانونی حمایت از مصرف کنندگان خودرو صادر خواهد شد.
  • ۱۰. امکان انصراف از ثبت نام تا قبل از پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت و میز کار مشتری امکان پذیر است.
  • ۱۱. سامانه پیام کوتاه شرکت ایران خودرو به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ است و کلیه پیامک‌های ارسالی از طریق شماره مذکور صورت خواهد گرفت.
  • ۱۲ .شماره تلفن مرکز تماس ایران خودرو برای پاسخگویی در حین ثبت نام ۸۲۲۷۲۷۲۷-۰۲۱ است.

قیمت خودرو و نحوه پرداخت:

  • قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود. پس از برگزاری قرعه کشی و اعلام اسامی، فرد منتخب مبلغ پیش پرداخت علی‌الحساب خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو مطابق جدول ذیل واریز
  • می‌نماید. الباقی وجه خودرو در زمان ارسال دعوتنامه با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.
  • قبل از اعلام اسامی انتخاب شدگان، متقاضی هیچ گونه وجهی واریز نخواهد نمود.
  • در هیچ مرحله‌ای از ثبت نام نیازی به ارائه چک از سوی متقاضی نخواهد بود.

 

جدول شرح خودروها، مبالغ پیش پرداخت علی‌الحساب و موعد تحویل

ویژگی‌ها و تجهیزات خودروهای فوق در سایت ایران خودرو معرفی شده است

*خودروی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک دارای امتیاز ۵ ستاره کیفی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران است.

نکته ۱: به اطلاع مشتریان محترم می‌رساند گیربکس شش سرعته به زودی بر روی محصول دنا پلاس توربوشارژ دستی نصب خواهد شد.
نکته ۲: در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف صفر خواهد بود.
نکته ۳: کارت طلایی اختیاری یک ستاره در زمان تکمیل وجه دعوتنامه بهصورت پیش فرض انتخاب شده است، در صورتی که مشتری تمایل به تغییر در سطح کارت طلایی یا حذف آن داشته باشد می‌تواند قبل از تکمیل وجه دعوتنامه اقدام نماید.
نکته ۴: پس از فرا رسیدن موعد تحویل خودرو، در صورت اعلام شرکت ایران خودرو و تمایل مشتری، امکان تغییر شرایط ثبت نام (تمدید موعد تحویل) وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});