• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14
وزیر امور خارجه در بازدید از مرز جلفا :

رونق اقتصادی ارس با بازگشایی محورهای مواصلاتی منطقه تحقق می‌یابد

  • کد خبر : 2209
  • 13 بهمن 1399 - 10:41
رونق اقتصادی ارس با بازگشایی محورهای مواصلاتی منطقه تحقق می‌یابد
یاز اکو - وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر منطقه‌ای خود، پس از دیدار با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان از مرز ایران و نخجوان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا محمدجواد ظریف در این بازدیدها که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان انجام شد، در جریان وضعیت تبادلات مرزی دو کشور قرار گرفت.

بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.

 ظریف در حاشیه این بازدیدها، با ابراز خشنودی از پایان جنگ قره‌باغ و ابراز امیدواری نسبت به برقراری صلح و دوستی در منطقه، گفت: الان زمانی است که همه ما باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات خود با مقامات کشورهای منطقه، اظهار داشت: رفع انسداد خطوط مواصلاتی میان کشورهای همسایه که در اثر بحران قره‌باغ اتفاق افتاده بود مورد تاکید قرار گرفت و تحقق این موضوع به نفع همه خواهد بود.

ظریف تصریح کرد: اولین خط مواصلاتی که می‌تواند بازگشایی شود خط جلفا- نخجوان- ارمنستان است که موجب رونق دوباره منطقه جلفا و ارس می‌شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امکانات بسیار زیادی در کشورهای منطقه وجود دارد و ما می‌توانیم با همکاری، راه را برای درگیری ببندیم و صلح پایدار را در منطقه شاهد باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی هم در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کشورمان، پیگیری برای بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا و تسهیل ارتباطات و مراودات مرزی دو کشور را خواستار شد.

محمدرضا پورمحمدی با اعلام آمادگی برای مشارکت فعال در بازسازی قره‌باغ، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط آذربایجان شرقی و کشورهای همسایه در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

 در بازدیدهای وزیر امور خارجه کشورمان از نقطه مرزی جلفا در جمهوری خودمختار نخجوان، نخست‌وزیر این جمهوری و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، مدیر دفتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور، ناظر گمرکات استان و فرماندار جلفا نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2209

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});