• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

امکان‌سنجی احداث راه آهن سریع‌السیر ارومیه، تبریز و اردبیل

  • کد خبر : 22342
  • 23 تیر 1400 - 12:15
امکان‌سنجی احداث راه آهن سریع‌السیر ارومیه، تبریز و اردبیل
یاز اکو - فرماندار ارومیه از امکان‌سنجی احداث راه آهن سریع‌السیر ارومیه، تبریز و اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو رسول مقابلی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ارومیه گفت: طرح مطالعه اتصال جاده شهید کلانتری به آزادراه زنجان – تبریز و همچنین طرح مطالعه احداث راه آهن سریع السیر ارومیه – تبریز – اردبیل از محل پل میانگذر دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دارد.

مقابلی با اعلام اینکه این طرح های توسعه محور جزو طرح های مطالعاتی و اجرایی بودجه سال ۱۴۰۰ می باشد، افزود: پس از انجام بررسی‌های فنی و مطالعات امکان سنجی و زیست‌محیطی، طرح های مذکور در صورت تأیید مهندسین مشاور می تواند جزو طرح های اجرایی آتی برای تامین اعتبار مورد پیگیری قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان، گفت: ارومیه از امکانات اعتباری متناسب با جمعیت برخوردار نبوده و مجبور هستیم برای ارتقای شاخص های توسعه شهرستان با اعتبارات محدود برنامه ریزی کنیم.

فرماندار ارومیه جدیت مدیران برای پیشبرد و اتمام پروژه ها را ضروری دانسته و افزود: اولویت تخصیص اعتبار، برای اتمام پروژه های نیمه تمام بوده و امید است با تخصیص به موقع اعتبارات، شاهد رشد شاخص های توسعه و عمران شهرستان باشیم.

وی تاکید کرد: مدیران شهرستان اهتمام جدی تری نسبت به پیگیری جذب به موقع بودجه از دستگاههای استانی و ملی مربوطه خود نیز داشته باشند.

فرماندار ارومیه یکی از علل محرومیت برخی از مناطق شهرستان را توزیع نابرابر اعتبارات و منابع عنوان کرده و یادآور شد: ارومیه از محرومیت پنهان در مناطق حاشیه نشین رنج می برد و اگر در پی کمک به متوازن شدن مناطق هستیم، باید به مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});