• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
رییس اداره آسیای مرکزی سازمان توسعه تجارت خبر داد:

رایزنی برای افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و قزاقستان

  • کد خبر : 22466
  • 24 تیر 1400 - 11:45
رایزنی برای افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و قزاقستان
یاز اکو - رئیس اداره آسیای مرکزی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: با توجه به کاهش محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و تداوم برگزاری رویدادهای تجاری مانند نشست تجار دو کشور ایران و قزاقستان و همچنین توسعه حمل و نقل دریایی و ریلی، در سال جاری حجم مبادلات ایران با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و به ویژه قزاقستان افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، رحمت‌اله خرمالی از برگزاری نشست مشترک تجار ایرانی و قزاقستان خبر داد و گفت: این نشست به منظور رایزنی برای افزایش حجم مبادلات و آشنایی فعالان تجاری دو کشور برگزار شد.

وی در ادامه اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مشترک تجار به صورت حضوری و غیرحضوری فرصتی مغتنم جهت آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با یکدیگر، به ویژه کشورهای همسایه پیرامون دریای خزر است.

رئیس اداره آسیای مرکزی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با توجه به کاهش محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و تداوم برگزاری رویدادهای تجاری ماننو نشست تجار دو کشور ایران و قزاقستان و همچنین توسعه حمل و نقل دریایی و ریلی، در سال جاری حجم مبادلات ایران با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و به ویژه قزاقستان افزایش خواهد یافت.

در این نشست تجار در زمینه‌های حمل و نقل، غلات، کشاورزی، نفت و گاز، پتروشیمی و محصولات شیمیایی و ارتباطات با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند. این نشست با حضور رئیس باشگاه دیپلماتیک آستانه قزاقستان، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان، دبیر میز قزاقستان دفتر اروپا و امریکا و نماینده سفارت قزاقستان در تهران برگزار شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});