• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

تشریح فعالیت‌های منطقه‌ی ۲ شرکت پالایش نفت تبریز

  • کد خبر : 22873
  • 27 تیر 1400 - 17:00
تشریح فعالیت‌های منطقه‌ی ۲ شرکت پالایش نفت تبریز
یاز اکو - رئیس منطقه دو شرکت پالایش نفت تبریز، این واحد را یکی از سود آورترین و پر بازده ترین واحد ها معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، محمد قانعی‌فر اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تبریز علاوه بر واحد های آب، برق، بخار و مخازن، از چهار منطقه تشکیل شده است که منطقه‌ی دو متشکل از دو واحد آیزوماکس و هیدروژن است.

وی در رابطه با واحد آیزوماکس افزود: آیزوماکس، یک واحد کاتالیستی، پرفشار و دما بالا است که خوراک آن ایزوفید بوده و گازوئیل، بنزین، حلّال ۴۰۲،۴۰۴، ATK  (سوخت هواپیمای مسافربری) و آیزوریسایکل( مواد پایه‌ی روغن سازی) از محصولات تولیدی آن هستند.

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی این واحد ۱۸ هزار بشکه در روز است که محصولات تولیدی با حداقل گوگرد به مخازن میانی و نهایی منتقل می‌شوند.

رئیس منطقه‌ی دو شرکت پالایش نفت تبریز در خصوص اهمیت این واحد تاکید کرد: این واحد به عنوان قلب تپنده‌ی شرکت، مواد باارزش افزوده‌ی پایین را به محصولات گرانبها، باارزش بالا و سود آور تبدیل می‌کند.

وی در رابطه با کارکنان این منطقه اضافه کرد: ۴۶ نفر از کارکنان کارآزموده، متخصص و تحصیل کرده در چهار نوبت کاری مشغول به کار بوده و تحت آموزش های مشخصی از جمله آموزش با برنامه حین کار(on job training)  قرار می‌گیرند.

آلاینده های پالایشگاه طبق تکنولوژی روز دنیا بررسی می شود

قانعی‌فر با اشاره به آلاینده‌های تولیدی این منطقه خاطرنشان کرد: آلاینده‌های این بخش مربوط به کوره‌، پسماند و فاضلاب ها هستند که طبق تکنولوژی روز دنیا بررسی شده و از طریق اداره‌ی محیط زیست پایش می‌شوند.

وی ادامه داد: کوره های واحد از گاز پاک طبیعی استفاده کرده و دودکش ها مجهز به سیستم اندازه گیری آلاینده‌های هوا هستند که به صورت آنلاین توسط همکاران محیط زیست شرکت و اداره‌ی محیط زیست استان پایش می‌شوند.

وی تمامی واحد های شرکت را پر خطر دانسته و متذکر شد: اداره‌ی ایمنی شرکت (HSEQ) مجهز و به روز بوده و ارزیابی ریسک و کنترل آن را در دستور کار خود می‌دهد اما در هر لحظه باید ایمنی رعایت شود چرا که امکان بروز هر گونه مشکلی از جمله انفجار، گاز گرفتگی، برق گرفتگی و آتش سوزی وجود دارد.

وی با بیان این که تعمیرات اورهال هر سه سال یکبار انجام می‌شود، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ های انجام شده، ماه گذشته تعمیرات اساسی ( اورهال) در منطقه‌ی دو با رعایت تمامی موازین بهداشتی انجام شد و با موفقیت به پایان رسید.

رئیس منطقه‌ی دو شرکت پالایش نفت تبریز در پایان در رابطه با شرایط کرونایی، تاکید کرد: در طول زمان شیوع کرونا، کلیه‌ی پروتکل های بهداشتی طبق دستور العمل وزارت بهداشت رعایت شده و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک و همچنین عملیات تب سنجی به وفور در بین کارکنان انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});