• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

۴۰ هتل و هتل آپارتمان در حال ساخت در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 22928
  • 28 تیر 1400 - 9:00
۴۰ هتل و هتل آپارتمان در حال ساخت در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، ایجاد جهش در ساخت هتل و هتل آپارتمان‌سازی در استان اشاره کرد و گفت: در سال 93 تنها تعداد 32 هتل در سطح استان داشتیم ولی در حال حاضر تعداد 67 هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و تعداد 40 هتل و هتل آپارتمان نیز در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، احمد حمزه‌زاده در جلسه پیگیری ۲ هسته کلیدی «توسعه گردشگری» و «تقویت هویت فرهنگی» اظهار کرد: خروجی تدوین سند تدبیر توسعه برنامه‌ای کامل بود که تمام بخش‌ها در آن لحاظ شده و در هیچ دوره‌ای برنامه‌ای با این قدرت که مشارکت فعالان و نخبگان تمام عرصه‌ها را جلب کند، تدوین نشده است.

وی افزود: ایده و طرح تدوین سند تدبیر توسعه برای اولین بار در استان آذربایجان‌شرقی مطرح و در مدتی کوتاه در سطح ملی تبدیل به یک سند مرجع شد و در استان نیز یکی از اسناد بالادستی تلقی می‌شود.

حمزه‌زاده مدعی شد: یکی از بخش‌هایی که توانسته برنامه‌های سند تدبیر توسعه را به طور کامل پیش برد و آنها را اجرایی سازد، بخش گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: البته در اجرای برنامه‌های سند ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که برای ساماندهی مسائل باید جلساتی برگزار و کاستی‌ها رفع شود.

وی ابراز داشت: با ادامه روند فعلی می‌توانیم میزان پیشرفت هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تمام خانه های تاریخی 

حمزه‌زاده با اشاره به اقداماتی مثل راه‌اندازی بازارچه اینترنتی و رونق فروشگاه‌های صنایع‌دستی در کنار آن یادآور شد: در تمام خانه‌های تاریخی استان فروشگاه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شود.

این مسوول همچنین به ایجاد جهش در ساخت هتل و هتل آپارتمان‌سازی در استان اشاره و تصریح کرد: در سال ۹۳ تنها تعداد ۳۲ هتل در سطح استان داشتیم ولی در حال حاضر تعداد ۶۷ هتل و هتل آپارتمان در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و تعداد ۴۰ هتل و هتل آپارتمان نیز در حال ساخت است.

در این جلسه پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر لزوم توجه جدی‌تر بر پروژه‌های دانشنامه‌ای سند تدبیر توسعه تاکید و بیان داشت: باید در بودجه‌نویسی پروژه‌های محتوایی تجدید نظر شود و اهتمام بیشتری به این پروژه‌ها صورت گیرد.

پروین اشراقی، مشاور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم با تاکید بر اهمیت سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی در سطح ملی بیان داشت: این سند در عرصه‌هایی مثل شورای فرهنگ عمومی و مرکز مطالعات راهبردی وزارت علوم به عنوان رفرنس مطرح بوده و برخی از سازمان‌های ملی رویه سند را دنبال می‌کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});