• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
واکنش استاد دانشگاه تبریزی بر اظهارات عظیم‌زاده؛

چرا احداث مجتمع‌های تجاری را بر راه‌اندازی واحدهای صنعتی ترجیح می‌دهید؟/ حرکت بر مدار تئورى تخریب دیگران، برازنده عظیم‌زاده نیست

  • کد خبر : 2294
  • 14 بهمن 1399 - 9:06
چرا احداث مجتمع‌های تجاری را بر راه‌اندازی واحدهای صنعتی ترجیح می‌دهید؟/ حرکت بر مدار تئورى تخریب دیگران، برازنده عظیم‌زاده نیست
یاز اکو -چرا کارآفرینان به دنبال سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی کارخانه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی به نفع قشر آسیب‌پذیر نیستند و سرمايه‌گذاري را صرفا احداث مجتمع‌هاي تجاري براي فروش برندهاي خارجي و لوكس مي‌دانند؟!

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تبریزمن، احد عظیم‌زاده سرمایه‌دار و فعال حوزه فرش اخیرا مطالبی پیرامون دلایل عدم سرمایه‌گذاری‌شان در تبریز بیان کرده اند که در نوع خود جالب و حاوی نکات مهمی است. دکتر پرویز احمدزاده؛ استاد دانشگاه و فعال سیاسی و اجتماعی تبریزی، نقدی کوتاه بر سخنان آقای عظیم‌زاده نگاشته‌اند که متن کامل این نوشته در ذیل تقدیم می‌شود:

ضمن عرض و ادب احترام به حاج احد عظیم‌زاده!

من سخنان جناب آقای عظیم زاده را برای چندمین بار گوش کردم، ولی نکاتی به نظرم رسید که بیانش خالی از لطف نیست، چرا که من بزرگ شده دارهای قالی تبریز هستم و دیده‌ام که چگونه سرمایه یک تولیدکننده، قربانی اهداف شوم سرمایه‌داران پایتخت‌نشین می‌شود. ایکاش جناب آقای عظیم‌زاده محور اصلی برنامه خودش را به نجات این قشر از فلاکت و بدبختی چندین ساله و نحوه بیمه آنها متمرکز می‌ساخت، قشری که قربانی تصمیمات غلط سیاستمداران و تاجران کاخ‌نشین می‌شوند.

▪️این نکات در سخنان ایشان از نظر بنده قابل تامل است:

احداث یک پروژه یک و نیم میلیون مترمربعی!!! تجاری در منطقه شمس‌آباد ائل‌گلی تبریز و بهانه‌تراشی جهت عدم سرمایه‌گذاری در شهر مادری – که حتما جناب آقای عظیم‌زاده به آن عرق دارند – به دور از انصاف است!!

چرا آقای عظیم‌زاده کارآفرین به دنبال سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی کارخانه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی به نفع قشر آسیب‌پذیر نیست و چرا چنین فردی به دنبال کمک به انبوه فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی در شهر تبریز  نیستند؟

چرا جناب عظیم‌زاده و دیگر کارآفرینان، سرمایه‌گذاری را صرفا احداث مجتمع‌های تجاری برای فروش برندهای خارجی و لوکس می‌دانند؟! و چرا جناب عظیم‌زاده هتل و پاساژهای تجاری زودبازده را به راه‌اندازی کارخانجات صنعتی و تولیدی ترجیح می‌دهند؟

سوای سخنرانی تبلیغاتی آقای عظیم‌زاده، نباید از کم‌لطفی‌های بعضی مسئولین جهت جذب سرمایه‌گذار و سرمایه به راحتی گذشت، ولی آیا درست است بخاطر برخورد قاطع یک مسئول صادق و اجرای قانون و ضوابط شهرداری طبق بیان خود وی، یک سرمایه‌گذار بزرگ از محیط مادری خویش قهر کرده و در جای دیگری سرمایه‌گذاری کند!! فکر نکنم استدلال منطقی برای عدم سرمایه‌گذاری از سوی ایشان باشد.

به نظر بنده درخواست مطالبه نابحق و غیرقانونی از یک مسئول صادق و وظیفه‌شناس شهرداری و سیاه‌نمایی کارنامه آن معاون و حرکت بر روی تئورى تخریب تصنعى دیگران از سوی جناب عظیم‌زاده برازنده وی نیست و خطای فاحش در ادامه مسیر است، چرا که طبق ادعای خود جناب عظیم‌زاده، ایشان می‌توانند میلیاردها دلار- نه تومان- سرمایه‌گذار ی قانونی در تبریز و استان بکنند!!

جناب آقای عظیم‌زاده عزیز! به نظرم اتحادیه فرش به مراتب اهمیت بسزایی در تحولات تبریز دارد، حالا که این فرصت برای حضرتعالی مهیا شده بجای سرکوب دیگران، بهتر است به فکر احیای صنعت فرش تبریز باشید و حرمت خود را قربانی سیاست‌زدگی برخی دوستان تازه به دوران رسیده نکنید.

در ضمن، داشتن نقش دیگران در انتخابات شورای چهارم و شهردار نجفی را هیچ کس فراموش نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});