• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
معاون قضایی:

ستاد صبر در دادگستری آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 23393
  • 31 تیر 1400 - 13:30
ستاد صبر در دادگستری آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد
یاز اکو - معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف آذربایجان‌شرقی گفت: با هدف ایجاد صلح، بخشش و رضایت ستاد صبر در این مجموعه ایجاد و راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حسین قربانی روز پنجشنبه در اولین نشست ستاد استانی صبر با بیان اینکه این ستاد در حقیقت اقدام فرهنگی و مردمی است که جزو برنامه های قوه قضائیه قرار گرفته است، افزود: به منظور اجرایی کردن و توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان با همت ریاست کل دادگستری و دیگر مسئولان قضایی اقداماتی شروع شده و در این خصوص ستاد صبر در مرکز توسعه حل اختلاف و ستاد صبر تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد صبر همه دستگاه ها و سازمان ها باید افرادی را به عنوان صلح یار معرفی کنند تا اختلافاتی که مربوط آن بخش است، با کمک صلح یاران حل و فصل شود.

قربانی ادامه داد: فارغ از جایگاه دینی و سنتی صلح و سازش و میانجی گری در کشور، یکی از برنامه های قوه قضائیه در سند تحول بحث مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی برای حل و فصل اختلافات است که در این رابطه ستاد صبر می تواند بسیاری از مشکلات حوزه های قضائی را رفع کند.

وی یادآور شد: با راه اندازی ستاد صبر می توان با برنامه ریزی دقیق و مناسب با محوریت اختلافات، مراجعات مردمی به دستگاه قضایی را کاهش داد.

قربانی با تأکید بر اینکه با منشور نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در استان می توان از ظرفیت ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی برای حل و فصل اختلافات بهره مند شد، گفت: در این زمینه دادگستری آذربایجان شرقی به شدت نیازمند همکاری و تعامل با تمامی دستگاه های دولتی است.

وی وجود صلح یاران در کنار دستگاه قضایی را ظرفیتی مناسب برای خود ادارات و سازمان ها در خصوص حل و فصل اختلافات برشمرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری آذربایجان شرقی استان با تأکید بر لزوم همراهی رسانه ها برای توسعه فرهنگ صلح و سازش، افزود: باید با هماهنگی رسانه ها و سایر نهادها، مردم با مسایل حقوقی آشنا شوند و آگاهانه بحث سازش و آشتی در جامعه اتفاق بیفتد در غیر این صورت به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});