• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6
گزارش خبری مهر؛

شوک وزارت علوم به اساتید دانشگاه پیام نور/ صدور حکم اخراج ۱۱۵ نفر

  • کد خبر : 23426
  • 31 تیر 1400 - 21:00
شوک وزارت علوم به اساتید دانشگاه پیام نور/ صدور حکم اخراج ۱۱۵ نفر
یاز اکو - مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیأت علمی بودن ۱۱۵ نفر از اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور را تأیید نکرد. این افراد یا باید به کارمندی تغییر وضعیت داده و یا قطع همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیأت علمی بودن ۱۱۵ نفر از اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط و یا دستیار علمی دانشگاه پیام نور را که با فراخوان خود وزارتخانه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و یا قبل از آن بصورت هیأت علمی پیمانی بعد از فرایند و رقابت و مصاحبه‌های متعدد عمومی و تخصصی جذب دانشگاه پیام نور شده بودند تأیید نکرد و آنها را فاقد احراز صلاحیت لازم دانست.

این افراد باید نامه عدم احراز صلاحیت خود را تا امروز ۳۰ تیرماه امضا و درخواست تبدیل به عضو غیر هیأت علمی (کارمند) را ارائه دهند.

در حالی مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیأت علمی بودن و استخدام این اساتید را رد کرده است که برخی از آنها بین ۸ الی ۱۵ سال سابقه تدریس و به عنوان عضو هیأت علمی با مرتبه مربی در دانشگاه پیام نور را دارند.

یکی از این اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور در این خصوص گفت: ما ۱۱۵ نفر عضو علمی پیمانی مشروط و دستیاران آموزشی دانشگاه پیام‌نور هستیم که در سال‌های ۹۱ و قبل از آن، از طریق فراخوان رسمی وزارت علوم با مدرک کارشناسی ارشد استخدام و پس از شرکت در چندین مصاحبه علمی و عمومی و تخصصی و طی مراحل استخدامی بعنوان عضو علمی وارد بدنه دانشگاهی کشور شدیم و دانشگاه در بدو استخدام تعهد عدم تحصیل در مقطع دکتری را از ما اخذ نمود.

وی ادامه داد: پرونده‌های ما در هیأت جذب سازمان مرکزی دانشگاه تأیید شد ولی به دلایل مبهمی که حتی با چندین بار مراجعه حضوری به معاونت جذب وزارت علوم از دلیل اصلی عدم تأیید پرونده‌ها مطلع نشدیم، البته تأخیر در ارسال پرونده‌ها و عدم پیگیری وزارت خانه تا اواخر سال ۹۷ نیز مشکل را چند برابر کرده است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور افزود: یکی از مشکلات دیگر اینکه پرونده‌های ما در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم بر اساس شاخص‌های سال ۹۷ (در شاخص‌های سال ۹۷ شرایط جدیدی غیر از شرایط استخدام بدوی گنجانده شده بود.) ارزیابی و در دو مرحله رد شد. در حالی که جذب ما طبق قوانین قبلی موجه است و قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و این کار کاملاً ناعادلانه و غیرمنصفانه است. ولی متأسفانه کسی جوابگوی ما نبود.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که اکثر ما تمام شاخص‌های مثبت زمان استخدام بعنوان عضو هیأت علمی را از بین انبوه متقاضیان داشتیم ولی متأسفانه به دلایلی به ناحق رد شدیم.

این عضو هیأت علمی پیام نور ادامه داد: این آرا اعتراض و پرونده‌های ما به هیاتِ عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد، هیأت عالی جذبِ شورای مذکور پرونده‌های ما به دلیل عدم اخذ مدرک دکتری و بعضاً دانشجوی دکتری رد کرد.

وی افزود: حال پرونده‌های ما ۱۱۵ نفر اعضای علمی پیمانی مشروط و دستیار آموزشی در وزارت علوم است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما می‌گوید جهت حل مشکل خودتان به سازمان مرکزی دانشگاه و معاونت جذب وزارت علوم مراجعه کنید، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور به ما می‌گوید سعی خودمان را می‌کنیم که مشکل حل شود ولی کار زیادی از دست ما ساخته نیست، وزارت علوم هم به ما می‌گویند پرونده‌های شما می‌بایست در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید می‌شد و متأسفانه کسی جوابگوی ما نیست.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور افزود: لازم به ذکر است با اعمال مصوبه ۲۴۱ هیأت اجرایی جذب وزارت علوم مشکل جذب و استخدام نزدیک به ۷۰۰ عضو علمی دانشگاه پیام نور که چنین مشکلی داشته و قبل از سال ۹۰ جذب شده بودند بدون بررسی پرونده‌ها در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم انجام شد، که آن مصوبه نیز می‌تواند برای ۱۱۵ نفر باقیمانده اعمال گردد.

محمد علی کی نژاد رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: هیأت علمی بودن این افراد را مرکزی جذب تأیید نکرده است (ماده ٢١) با درخواست پیام نور پرونده‌های رد شده در این ماده در هیأت عالی (ماده ١۵) مطرح شد این افراد که کارشناس ارشد و دانشجو ی دکتری هستند و هیأت علمی بودن تأیید نشد

وی ادامه داد: موضوع کارمند خارج از وظایف هیأت علمی است و به موضوع غیر هیأت علمی و کارمند شدن این افراد دانشگاه باید جوابگو باشد.

به گزارش مهر، پیگیری در خصوص رد صلاحیت این ۱۱۵ عضو پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور از وزارت علوم تا کنون بی پاسخ مانده است.

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=23426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});