• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
در مخالفت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه؛

کوچکی‌نژاد: بودجه ۱۴۰۰ تورم سنگینی را به دنبال خواهد داشت

  • کد خبر : 2422
  • 15 بهمن 1399 - 9:03
کوچکی‌نژاد: بودجه ۱۴۰۰ تورم سنگینی را به دنبال خواهد داشت
یاز اکو - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که با این بودجه تورم سنگینی به ملت تحمیل می‌شود انتظار می‌رود که نمایندگان جلوی افزایش تورم را بگیرند نه این‌که گرانی بیشتری به مردم تحمیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در شرایطی بودجه سال ۱۴۰۰ را بررسی می‌کنیم که این قرار است در دو دولت اجرا شود بعد از رهنمود رهبری در نامه ارائه شده و موضوع مربوط به تبصره چهار انتظار می‌رفت کمیسیون تلفیق بودجه را رد می‌کرد. بودجه‌ای که مثل مریض اورژانسی بود و تلفیق آن را دوا نکرد و دردش بدتر شد. دولت اعلام می‌کند که بودجه را قبول ندارد و این بودجه گرانی به مردم تحمیل می‌کند حرف‌هایی که در ایام انتخابات شروع می‌شود و یک جنگ روانی است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت همکاران مراقبت کنند که گرانی بیشتری به مردم تحمیل نشده و تورم افزایش پیدا نکند چون مردم دیگر طاقت افزایش بیشتر تورم را ندارند، اما این بودجه تورم سنگینی به جای می‌گذارد و با این بودجه بیش از ۴۰ درصد کسری داریم.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بودجه درآمدهای ناپایداری لحاظ شده و وابستگی به نفت ۳۰ درصد است که مغایر با سیاست‌های کلی نظام است.

کوچکی‌نژاد خاطر نشان کرد: این بودجه باید جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرد اما کجای آن این موضوع آمده است یا این‌که جلوی فرار مالیاتی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی گرفته شود، اما به جای آن بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ارزش افزوده اضافه شده که این یعنی مستقیم از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که در گزارش تلفیق قانون گذاری صورت گرفته، اظهار کرد: بودجه در جهت وفاق تولید نیست اگر تلفیق می‌خواست به نفع کشور کار کند باید بودجه را رد می‌کرد درباره‌ی ارز ۴۲۰۰ تومانی ما هم با حذف آن موافق هستیم اما باید به روش درست انجام می‌شد نه این‌که با این شیوه تنها بحران ایجاد کنند. معتقدم مجلس انقلابی اجازه نمی‌دهد مردم آسیب بیشتری ببینند و نگران شوند. چون این موضوع کل جامعه را تاثیر قرار می‌دهد. در تلفیق واردات مواد اولیه کارخانجات بیش از ۱۰۰ برابر افزایش یافته که این به معنای افزایش قیمت تمامی کالاهای تولیدی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلفیق اینگونه تصویب کرده که می‌خواهند پول به نیازمندان بدهند حال این‌که این پول به جای خرید کالا صرف خرید چیزهای دیگر می‌شود که به سلامت آنها آسیب می‌رساند.

کوچکی‌نژاد همچنین از کاهش بودجه عمرانی در بودجه هم انتقاد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});