• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13
مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد؛

پلمب ۶۵ واحد متخلف عرضه محصولات دامی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 2452
  • 15 بهمن 1399 - 10:42
پلمب ۶۵ واحد متخلف عرضه محصولات دامی در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: طی 9 ماهه سال جاری، ۶۵ واحد شامل کارگاه‌های تولید خوراکی دام غیر مجاز، قصابی و مرغ فروشی متخلف در استان، با دستور مراجع قضایی پلمب شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، امیرحسین بهداد، با ارائه‌ی هشدارهای بهداشتی دامپزشکی در رابطه به خرید گوشت، اظهار کرد: مردم از خرید هر نوع گوشت قرمز، بدون مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی و نشانه گذاری تکمیلی خودداری کنند.

وی با بیان این‌که هر نوع گوشت چرخ کرده آماده بدون بسته بندی مجاز(فله‌ای) را نباید خریداری کرد، گفت: از خرید آلایش خوراکی دام مانند کله پاچه، زبان، دل، جگر و سیرابی از مکان‌های غیرمجاز و غیربهداشتی خودداری شود.

وی با بیان این‌که رعایت زنجیره سرد و نگهداری در یخچال از الزامات اصلی عرضه‌ی مرغ و هر نوع فرآورده‌های خام دامی است، گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت برخورد هر گونه موارد مشکوک، موارد را از طریق شماره ۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند. 

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان این‌که  طی ۹ ماه گذشته ۳۰۱ مورد از تخلف در مراجع تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است، یادآور شد: مقدار ۱۹۹ هزار و ۴۴۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی در این مدت کشف، ضبط و معدوم سازی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});