• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
13
توضیحات فرماندار در مورد مشکلات به‌وجود آمده در انتخابات:

چاره ای جز سکوت در برابر هجمه ها نداشتیم

  • کد خبر : 25558
  • 17 مرداد 1400 - 11:40
چاره ای جز سکوت در برابر هجمه ها نداشتیم
یاز اکو - فرماندار تبریز در رابطه با شبهات به وجود آمده در انتخابات شورای شهر 1400 در تبریز گفت: کارتهای الکترونیکی دستگاهها ساعت یک شب به دستمان رسید و نصب نرم‌افزار تا ساعت شش صبح طول کشید. با توجه به این مشکلات منتظر بودیم که انتخابات کمی دیرتر از همیشه شروع شود ولی یک ساعت زودتر از عرف معمول یعنی ساعت هفت شروع شد. نیم ساعت بعد از شروع انتخابات، هجمه‌ها شروع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، بهروز مهدوی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در دورانی که به عنوان سرپرست فرمانداری در زنجان حضور داشتم، استان زنجان به عنوان پایلوت صندوق‌های مکانیزه بود. با توجه به تجربه به دست آمده از آن دوره قرار شد که به هیچوجه صندوق‌های دستی به صورت همزمان استفاده نشود.

مهدوی ادامه داد: توجه به وجود ۷۱۰ شعبه اخذ رای، برای نصب این صندوقها و دستگاههای احراز هویت، حداقل چهار روز زمان لازم بود ولی این دستگاهها روز پنجشنبه ساعت ۱۰ به دست ما رسید. کارتهای الکترونیکی دستگاهها ساعت یک شب به دستمان رسید و نصب نرم‌افزار تا ساعت شش صبح طول کشید. با توجه به این مشکلات منتظر بودیم که انتخابات کمی دیرتر از همیشه شروع شود ولی یک ساعت زودتر از عرف معمول یعنی ساعت هفت شروع شد.

وی افزود: ۵۴۰ شعبه مکانیزه در زمان مقرر آماده بود و در بقیه شعب نیز صندوقهای دستی آماده بود. ساعت ۷:۳۰ یعنی نیم ساعت بعد از شروع انتخابات هجمه‌ها شروع شد و ما چاره‌ای جز سکوت نداشتیم. از طرفی هیئت نظارت هم تا لحظه آخر افراد را تایید می‌کردند و همین باعث ایجاد خلل‌هایی می‌شد.

به گفته وی؛ شایعه کردند چون دولت آقای روحانی دارد به دولت دیگری تحویل می‌دهد حتما این کارها تعمدی است ولی تعمدی در کار نبود. انتخابات دستی و مکانیزه دو جنس متفاوت هستند و هیچ تطابقی با هم ندارند. در ۱۶۰ شعبه، تعدادی از آرا دستی اخذ شده بود. تعداد کل آرای دستی گرفته شده ۳۷۴۰ بود که اگر جمع می‌شدند به تعدادی آرای یک الی دو شعبه بودند. از وزارت کشور تماس گرفتند تا جمع آرای دستی مشخص نشود نمی‌توانید نتایج مکانیزه را اعلام کنید. در حین بررسی متوجه صورتجلسه‌ای شدیم که آرای مکانیزه به عنوان آرای دستی صورتجلسه شده بود.

قید ۱۵۴ رای اضافی برای نفر ۱۳ شورا در آرای دستی

فرماندار تبریز در جمع خبرنگاران در مورد علت جابجایی رای نمفرات سیزدهم و چهاردهم شورا گفت: در شعبه ۳۳۴ کشوری به آدرس ۴۲ متری مسجد ابوالفضل، برای نفر ۱۳ تعداد ۱۴۰ رای اضافه قید شده بود. ۱۴ رای هم از حوزه مسجد حضرت رسول به همین روال به آرای نفر ۱۳ شورا اضافه قید شده بود. طبق قانون نمی‌توانستیم فردای همان روز اصلاح کنیم و باید مراحل طی می شد.

مهدوی خاطرنشان کرد: به هیئت نظارت پیشنهاد دادیم آرای  ۱۶۰ صندوقی که در آنجا رای به صورت دستی اخذ شده بود را از رای نفر اول تا ۲۳ مجددا بازشماری شود؛ که باعث تغییر جای نفر ۱۳ و ۱۴ شد. بعد از آن بود که چه هجمه‌هایی از طرف رسانه‌ها بر ما وارد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=25558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});