• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

اختصاص زمین به ۹۴ درصد از متقاضیان مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 2592
  • 16 بهمن 1399 - 11:25
اختصاص زمین به ۹۴ درصد از متقاضیان مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: زمین ۹۴ درصد از متقاضیان تایید نهایی شده طرح اقدام ملی مسکن در استان اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حافظ باباپور، روز پنجشنبه با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آذربایجان شرقی است، افزود: ۵۷ شهر استان دارای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و مشمول این طرح هستند، ضمن اینکه چهار شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد که از حوزه فعالیت این بنیاد خارج هستند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول اجرای این طرح در آذربایجان شرقی ۱۲ هزار و ۸۶۱ نفر ثبت نام کرده بودند، اضافه کرد: از این تعداد ۶۳۸ نفر تایید نهایی شده و برای ۵۳۰ نفر از آنان نیز زمین برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از کل افراد تایید نهایی شده برای اختصاص زمین در طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی ۶۰۵ نفر افتتاح حساب کرده و از این تعداد ۵۶۱ نفر سپرده گذاری انجام داده اند که ۵۴۰ نفر از آنان بیش از ۴۰ میلیون تومان و ۲۱ نفر نیز زیر ۴۰ میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه متقاضیانی که بالای ۴۰ میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند، تعیین تکلیف شده اند، گفت: بر اساس تصمیم شورای مسکن، زمین هایی که راه و شهرسازی در اختیار بنیاد مسکن برای اجرای این طرح قرار داده شده است، در اختیار گروه های سه تا ۶ نفری از این متقاضیان قرار داده می شود تا آنان پس از اخذ پروانه شروع به ساخت مسکن کنند.

باباپور، ادامه داد: هم اکنون مشکل خاصی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن وجود ندارد و اگر نواقصی هم داشته باشد، در طول اجرای آن با همکاری دستگاه های متولی و متقاضان برطرف می شود.

بر اساس این گزارش، ثبت نام سهمیه مرحله اول «طرح اقدام ملی مسکن» در آذربایجان شرقی آذر ماه امسال آغاز شد.

آورده متقاضی در اجرای این طرح تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحد بوده و در زمان عقد قرارداد بخشی از آورده از متقاضیان به صورت سپرده گذاری اخذ می شود.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون، از شرایط ثبت نام در این طرح است.

سهمیه استان چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی از مرحله نخست اجرای طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});