• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

ساخت و ساز در اطراف گسل‌های تبریز ممنوع می‌شود

  • کد خبر : 2597
  • 16 بهمن 1399 - 11:53
ساخت و ساز در اطراف گسل‌های تبریز ممنوع می‌شود
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به زلزله خیز بودن استان، گفت: ساخت و ساز در اطراف گسل‌های تبریز ممنوع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: تاکنون مطالعات جامع و کامل از گسل‌های استان نداشتیم ولی اکنون مطالعات جامع گسل‌ها آماده شده که به زودی در ساخت و سازها لحاظ می شود تا در اطراف گسل های تبریز ساخت و ساز انجام نشود. 

وی افزود: آذربایجان شرقی حادثه خیز است و وجود جنگل، کوهستان، معادن و زلزله خیز بودن، این استان را بستر حوادث مختلفی کرده است. 

پورمحمدی با اعلام اینکه عملیات اجرایی ساختمان مدیریت بحران آذربایجان شرقی امروز به صورت مجازی آغاز شد، گفت: حوادث طبیعی در استان داریم که باید با تدابیر لازم، کنترل کنیم. 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اتمام بازسازی مناطق زلزله زده سراب و میانه گفت: بازسازی مناطق زلزله زده استان مدل موفقی برای بازسازی است که این مناظق در طول یکسال ساخته شد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: ایران از زلزله خیزترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و ۹۰ درصد مساحت کشور تحت پوشش زلزله قرار دارد و تاکنون زلزله های مهیبی اتفاق افتاده است.
یوسف داوودی افزود: سالانه یک زلزله مخرب در کشور داریم و شمال غرب ایران نیز در طول تاریخ زلزله های وحشتناک به خود دیده و از مناطق زلزله خیز کشور محسوب می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه سرمای شدید بحران آفرین است، گفت: با مصرف ۸۶۰ میلیون متر مکعب گاز سی. ان. جی از این حیث در دنیا مقام اول را داریم که در واقع آلوده کننده ترین منبع گازهای سمی در محیط به حساب می آید.
داوودی همچنین با اشاره به اینکه خاک کشور روز به روز با فرسایش روبه‌رو و از ارزش آن کاسته می‌شود، افزود: ۱۰ سال آینده بحران تامین غذا خواهد بود و بر این اساس برنامه ریزی برای تامین امنیت غذایی بسیار ضروری است.

بر اساس این گزارش، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در سفر خود به تبریز عملیات اجرایی ساختمان مدیریت بحران آذربایجان شرقی را به صورت مجازی کلید زد و از مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});