• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

قیمت خیار و سبزی طی ۲۰ روز آینده در بازار کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 2659
  • 16 بهمن 1399 - 17:21
قیمت خیار و سبزی طی ۲۰ روز آینده در بازار کاهش می‌یابد
یاز اکو - نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت:برآورد‌ها حاکی از آن است که طی ۲۰ روز آینده با افزایش عرضه خیار و سبزی، قیمت‌ها در بازار کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه سیب و پرتقال نداریم، اظهار کرد: با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه برای خرید سیب و پرتقال، رکود بر بازار حاکم است.

وی افزود: طی ۲ ماه اخیر، قیمت سیب و پرتقال در بازار عمده فروشی تغییری نداشته است.

شادلو با اشاره به دلایل گرانی خیار و سبزی در بازار بیان کرد: با وجود سرمای شدید طی ۲۰ روز اخیر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری که مستعد تولید محصولات جالیزی و سبزی است، افت دما مزارع سبزی و صیفی را دچار سرمازدگی کرد و پیش بینی می‌شود که طی ۲۰روز آینده شاهد فراوانی تولید و کاهش قیمت در بازار باشیم.

نایب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: با توجه به بیماری کرونا و کاهش مراسم‌های عروسی و مهمانی، بازار میوه در رکود به سر می‌برد که از مسئولان وزارت جهاد و وزارت صمت انتظار می‌رود که مازاد تولید را صادرکنند چرا که این امر ضمن کمک به تولید، ارز آوری مناسبی برای کشور در بردارد.

شادلو در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات تامین نهاده برای بخش کشاورزی و گران شدن ادوات و مکانیزاسیون، صادرات محصولات کشاورزی به تعادل بخشی تولید و اقتصاد کمک‌می‌کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});