• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
10

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 2688
  • 17 بهمن 1399 - 11:00
واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل بهره‌برداری شد
یاز اکو - نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل روز پنجشنبه با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در آیین بهره‌برداری از این پروژه گفت: توسعه این نیروگاه برق موردنیاز برای هرگونه سرمایه‌گذاری صنعتی را در استان تامین کرده و از این جهت استان هیچ‌گونه دغدغه‌ای نخواهد داشت.

وی بیان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا در بحث پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه اقدامات مناسبی انجام داده و این پروژه بزرگ در زمینه زیرسازی و ریل‌گذاری  پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد.

به گفته وی ، همچنین در زمینه احداث و توسعه بزرگراه از جمله چهارخطه اردبیل به مشگین‌شهر و چندین جاده دیگر در شمال استان سپاه اقدامات خوبی انجام و در حال انجام دارد.

بهنامجو با اشاره به سرمایه‌گذاری برای تامین نیازهای درمان استان افزود: احداث ساختمان بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) بزودی آغاز خواهد شد.

استاندار اردبیل همچنین به خدمات بسیج و سپاه در کمک به کنترل کرونا گفت: اجرای موفق طرح سردار شهید سلیمانی و غربالگری جمعیت استان اقدامی چشمگیر است.

ظرفیت تولید واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل ۱۶۰ مگاوات برق است که پس از تکمیل به یک‌هزار و ۴۴۰ مگاوات خواهد رسید، نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل از مجموعه‌های بزرگ واحد نیروگاهی کشور است ، عملیات احداث این نیروگاه از ۲۹ آذر ۱۳۸۴ شروع و در سال ۱۳۸۷ فاز اول آن به بهره‌برداری رسید.

این واحد نیروگاهی یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید یک‌هزار مگاوات در ۶ واحد گازی می‌باشد که در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار احداث شده است.

برای احداث نخستین واحد بخار این نیروگاه  ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی برای افتتاح پروژه‌های بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم‌الانبیا به استان اردبیل سفر کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});