یاز اکو – ادارهی شهرهای کشور عموما دارای چالش و با نتیجهی نامقبول همراه بوده است. این مسئله دلایل متعدد و متنوعی دارد که با توجه به تلاقی زمانی انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران توجه و تدبیر نسبت به پرهیز از آسیبهای گذشته منطقی و ضروری است.
انتخاب شهردار چه در زمان انتخاب از طریق دولت و وزارت کشور و چه از زمان تشکیل شوراها و انتخاب از طریق اعضای شورا با چالشهای شبههبرانگیز مشکلساز روبرو بوده است و با شائبهی انتخاب جناحی و یا توافقی و سفارشی؛ آنچه رقم خورده است عموما ناکارآمدی و نارضایتی ذینفعان (شهروندان) و صدمه به اعتبار دولت بوده است. در بررسی کارشناسی مسئله مشخص میشود حتی در موارد خارج از شائبه، انتخاب از طریق معیارهای متفاوت و متغیر ذهنی تصمیمگیرندگان صورت میپذیرد و لذا با توجه به شناخت از حساسیت و ضرورت انتخاب درست، در این مقال برآنم بهعنوان فردی که ایمان و اشراف به گسترهی اثر شهرداری در توسعه و ایجاد رضایتمندی در شهروندان دارد و شاید تکیه بر ساختار مردمنهاد خارج از تمرکزگرایی حاکم در کشور تکیهگاهی برای شروع تلاشهای توسعهمحور و شاید همگامی با کاروان توسعهی استانهای مرکزی و جبران اندکی از عقبماندگیهای تاریخی استانهای شمالغرب باشد نتیجهی ساعتها کار کارشناسی حاصل دغدغه و درد را در قالب جدولی با ۲۵ شاخص انتخاب شهردار کارا همراه معیارهای مناسب اولویتدار شاخصها، ماحصل مطالعات تطبیقی شهرهای پیشرو و همخوان با ارزشهای جامعهمان جهت امتیازدهی اعضای محترم شوراهای شهرها با تشخیص خویش و بصورت مخفی و با بدست آوردن رتبهبندی دارای اولویت برای رای اعضاء طی جدول ذیل تقدیم میکنم امید است بنا به رسالت تاریخی آذربایجان و قلب تپندهی آن (تبریز) گامی در جهت ایجاد روند جدید انتخاب در سایر استانها نیز باشد.
مجامع تعامل توسعه استان آذربایجان شرقی – جواد نیکبخت
جدول امتیاز دهی به کاندیداهای شهرداری …..