• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
10
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

تحریم‌ها مانع اجرای انتقال آب ارس به تبریز شد

  • کد خبر : 27582
  • 03 شهریور 1400 - 11:56
تحریم‌ها مانع اجرای انتقال آب ارس به تبریز شد
یاز اکو - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران مانع اجرایی‌شدن طرح انتقال آب ارس به تبریز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد رحمتی روز چهارشنبه، افزود: عملیات اجرایی این طرح مهم ملی در سال ۱۳۹۶ به طریق فاینانس به تصویب رسید و پس از فراخوان برای سرمایه گذار در نهایت اجرای آن به ارزش ۶۵۰ میلیون یورو با طرف خارجی نهایی شد که متاسفانه با اعمال تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران، فاینانس خارجی از بین رفت.

وی دلیل اصلی و مهم از بین رفتن استفاده از فاینانس خارجی را باز نشدن خط اعتباری برای کشور بیان کرد.

رحمتی با تاکید بر اهمیت اجرای این پروژه مهم برای تامین آب شرب و صنعت شهرستان تبریز، اظهار کرد: بر این اساس تفاهم نامه ای بین وزارت نیرو، قرارگاه خاتم الانبیاء و استانداری آذربایجان شرقی با ترک تشریفات منعقد شد که هم اکنون مراحل اداری آن در هیات دولت طی می شود.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب ارس به تبریز یکی از مهمترین و زیربنایی ترین طرح های بخش آب آذربایجان شرقی و کشور به شمار می رود که تعلل در اجرای آن می تواند تا سه سال آینده  لطمات جبران ناپذیری به منطقه وارد کند که بر همین اساس باید تمهیدات لازم و کافی برای اجرای آن اندیشیده شود.     

رحمتی یادآور شد: ارزش ریالی اجرای طرح انتقال آب ارس به تبریز بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان است که هر گونه تاخیر در اجرای آن بار مالی هنگفتی را به دولت وارد خواهد کرد.

وی یکی از ثمرات مهم طرح انتقال آب ارس به تبریز را تامین آب شرب و صنایع آذربایجان شرقی حداقل برای مدت ۳۰ سال بیان کرد و گفت: همکاری و تعامل دستگاه های مختلف اجرایی و نیز مساعدت ویژه دولت جدید برای اجرای این طرح بسیار لازم و ضروری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=27582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});