• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌شرقی:

۱۳ موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در گردشگری آذربایجان‌شرقی صادر شد

  • کد خبر : 2799
  • 18 بهمن 1399 - 11:45
۱۳ موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در گردشگری آذربایجان‌شرقی صادر شد
یاز اکو - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد ۱۳ موافقت‌نامه اصولی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری استان در شهرستان‌های تبریز، اهر، کلیبر، چاراویماق و اسکو پس از طی مراحل لازم، عملیات اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته سرمایه‌گذاری گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: تصویب این تعداد موافقت نامه اصولی از جمله مصوبات این کمیته بود که پس از بررسی های کارشناسی لازم مورد تصویب قرار گرفت.

حمزه زاده اضافه کرد: از میان ۱۳ طرح تصویب ‌شده فوق، تعداد چهار طرح مربوط به ایجاد مجتمع های گردشگری، سه مورد اقامتگاه بوم‌گردی، دو هتل‌آپارتمان، یک اردوگاه گردشگری، دو سفره‌خانه سنتی و یک طرح به هتل یک‌ ستاره اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش، در زمان حاضر ۸۲ طرح گردشگری با ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۱۹ شهرستان آذربایجان شرقی در حال اجراست.

این طرح ها شامل ۲۷ هتل و ۲ هتل آپارتمان، ۲۰ مجتمع گردشگری و چهار اردوگاه گردشگری و یک مرکز تفریحی و سرگرمی”، “۱۵ مجتمع خدماتی بین راهی”، “چهار اقامتگاه بوم گردی”، “چهار واحد پذیرایی و سه سفره خانه سنتی” و “۲ مجتمع آبدرمانی” با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال اجراست.

با سرمایه گذاری انجام شده از سوی سرمایه گذاران و آغاز به فعالیت طرح های یاد شده، برای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد می شود.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر، بنا و اماکن تاریخی و گردشگری جزو پنج استان نخست ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});