• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
14
احد عظیم‌زاده در گفتگو با پایگاه خبری یاز اکو:

جایگاه فرش تبریز را در بازارهای داخلی و خارجی ارتقا می‌بخشم/ احداث بیمارستان اختصاصی برای قالیبافان آذربایجان با هزینه‌ی شخصی

  • کد خبر : 2824
  • 18 بهمن 1399 - 12:27
جایگاه فرش تبریز را در بازارهای داخلی و خارجی ارتقا می‌بخشم/ احداث بیمارستان اختصاصی برای قالیبافان آذربایجان با هزینه‌ی شخصی
یاز اکو - رئیس جدید اتحادیه‌ی فرش‌فروشان تبریز از احداث بیمارستان اختصاصی برای تمام صنوف قالی آذربایجان که متشکل از ۷۳ اتحادیه است با هزینه‌ی شخصی خبر داد و گفت: به مدد تجربیاتم هویت و جایگاه فرش تبریز در بازارهای داخلی و خارجی را ارتقا می‌بخشم.

احد عظیم‌زاده در حاشیه‌ی نشست مشترک با اعضای اتحادیه‌ی فرش‌فروشان تبریز در گفتگو با خبرنگار یاز اکو، تاکید کرد: آمده‌ام تا با اتخاذ تدابیر جدی و به مدد تجربیاتم هویت و جایگاه فرش تبریز در بازارهای داخلی و خارجی را ارتقا بخشم.

عظیم‌زاده ادامه داد: جای تاسف است، اما باید اذعان داشت جایگاه فرش تبریز در سال‌های اخیر و در بازارهای داخلی و جهانی بسیار کم‌رنگ و رو به افول بوده است.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در بازار فرش تبریز وجود دارد، افزود: لازم است تا در نخستین گام به ریشه‌یابی این مشکلات از طریق نشست‌های مشترک با تمام مجموعه‌های مرتبط با فرش پرداخته شود.

رئیس جدید اتحادیه‌ی فرش‌فروشان تبریز اظهار کرد: نمی‌گوییم که مسئولان قبلی کاری نکردند چون معتقدم همه ایده و اولویت‌های خود را در برنامه‌ریزی و اجرا دارند و نباید کسی را قضاوت کرد مگر آنکه خود عملکرد بهتری داشته باشیم.

عظیم‌زاده از تعامل نزدیک با طراحان بنام تبریزی برای ایجاد تنوع و نوآوری در طرح‌های فرش تبریز خبر داد و افزود: در مرحله‌ی اول از قالیبافان خواهیم خواست تا از کپی و طرح‌های تکراری اجتناب کنند، چرا که بازار جهانی به دنبال طرح‌های جدید و خلاقانه است و تجربه‌ی من از بازار جهانی فرش می‌تواند برای برون‌رفت از شرایط فعلی موثر باشد.

صادرکننده‌ی نمونه‌ی کشوری فرش، همچنین توجه جدی به کیفیت مصالح و مواد اولیه در تولید و بافت فرش را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: تقویت ارتباط و تعامل نزدیک تمامی صنوف مرتبط با فرش برای رسیدن به هدف نهایی و بازگشت جایگاه فرش تبریز و رونق بازار فرش بسیار مهم است.

وی در ادامه با انتقاد از بی‌برنامگی بازار فرش تبریز گفت: چرا باید ساعت کاری بازار فرش تبریز اینقدر کوتاه باشد.؟!

وی تاکید کرد: لازم است تا تدابیری اتخاذ شود و با افزایش زمان کاری بازار تبریز و البته ایجاد فضاهای نمایشگاهی و خیابانی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران فرش را از حاشیه به زندگی مردم برگرداند.

عظیم‌زاده در پایان این گفتگو، از احداث باشگاه اختصاصی برای فرش‌فروشان، احداث بیمارستان اختصاصی برای تمام صنوف قالی آذربایجان که متشکل از ۷۳ اتحادیه است با هزینه‌ی شخصی خبر داد و افزود: تمام تلاشم را خواهم کرد تا با پیگیری و جدیت در تحقق مطالبات صنفی جامعه‌ی فرش تبریز همچون مشکلات بیمه و موزه‌ی فرش تبریز را از شرایط فعلی خارج کنم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});