• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
20

بیوگرافی عباس رنجبر، شهردار جدید تبریز

  • کد خبر : 28406
  • 09 شهریور 1400 - 13:25
بیوگرافی عباس رنجبر، شهردار جدید تبریز
یاز اکو - پنجاه و هفتمین شهردار تبریز با کسب 7 رای از سوی اعضای شورای شهر تبریز در حالی انتخاب شد که نام وی طی ادوار گذشته نیز همواره پای ثابت گزینه‌های تصدی‌گری پست‌های مختلف بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، عصر دوشنبه ۸ شهریور همان ساعات خوبی بود که بالاخره طلسم تلاش‌های عباس رنجبر برای حضور در مسند مدیریت شهری شکست و او با حذف دو رقیب دیگر ، کلید دار شهر شد.

ولی عباس رنجبر کیست؟ متولد ۱۳۴۸ و مدیری میانسال است. فارغ التحصیل مهندسی عمران در مقطع کارشناسی و دارای دو مدرک کارشناسی ارشد مدیریتی از دانشگاه‌های مدیریت دولتی و پردیس ارس دانشگاه تهران است.

هر چند او همواره در پست‌های مختلف مدیریتی حضور داشته ولی بیشتر با عنوان مدیرعامل منطقه آزاد ارس طی سال‌های گذشته شناخته می‌شود. رنجبر را وابسته به جناح راست می دانند که شاید همین موضوع باعث شد او بیشترین تجریه مدیریتی خود را در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تجربه کند.

اگر چه او با روی کار آمدن دولت حسن روحانی اقبالی برای کسب مدیریتی نداشت و تنها به عنوان مدیرعامل در شرکت مهندسین مشاور نمودار فعالیت داشت ولی حالا با تغییر جریان و روی کار آمدن دولتی وابسته به جناح راست بار دیگر دوران طلایی این مدیر آغاز شده است.

رنجبر از سال ۶۹ به عنوان مهندس ناظر وارد بدنه شهرداری شده و مدت‌های بسیار در شهرداری تبریز با پست‌هایی همچون شهردار مناطق ۲ و ۵ و رئیس حراست شهرداری تبریز فعالیت داشته است. او همچنین مدتی نیز در شهرداری تهران مشغول به فعالیت بوده است.

او در دوره نهم مجلس شورای اسلامی از تبریز کاندیدا شده بود که از راهیابی به مجلس ناکام مانده بود، همچنین پیش از این یک بار نیز از طرف شورای شهر به عنوان کاندیدای شهرداری انتخاب شده بود که البته موفق نشد.

فرمانداری شهرستان مرند به مدت ۱۸ ماه، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس به مدت سه سال، مهندس ناظر بازسازی حرم مطهر امیرالمومنین علی (ع) در نجف و ریاست کانون کارشناسان دادگستری آذربایجان شرقی از دیگر سوابق کارنامه کاری او محسوب می شود.

ساماندهی نیروی انسانی شهرداری تبریز و اصلاح وضع موجود، ساماندهی حمل و نقل و ترافیک، اهتمام برای شهر هوشمند و شهر الکترونیک، توسعه فرهنگی و هنری، درآمد پایدار و خزانه متمرکز، مبارزه با فساد، برنامه ریزی برای رفع حاشیه نشینی و… از جمله برنامه های ارائه شده از سوی وی برای سکان داری بلدیه تبریز به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});