• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
9

بهبود روابط ترکیه و امارات تسریع می شود

  • کد خبر : 28518
  • 10 شهریور 1400 - 12:01
بهبود روابط ترکیه و امارات تسریع می شود
یاز اکو - در پی تشدید تلاش های متقابل برای ترمیم روابط متلاشی شده چندین ساله، رهبران ترکیه و امارات متحده عربی با یکدیگر گفت و گوی تلفنی انجام دادند و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه این گفتگوی تلفنی را مثبت و دوستانه توصیف کرد.

انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک ریاست جمهوری امارات نیز در این باره گفت: تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با شیخ محمد بن زاید بسیار مثبت و دوستانه بود.

وی افزود: تماس بین دو رهبر “مرحله جدیدی” را در روابط بین دو کشور ایجاد می کند زیرا “امارات متحده عربی به دنبال ایجاد پل ها و به حداکثر رساندن اشتراکات و همکاری با دوستان و برادران خود برای تضمین ثبات و رفاه منطقه در آینده برای همه مردم است.

روابط دو کشور پس از انتقاد شدید امارات از واکنش ترکیه علیه کودتای عبدالفتاح السیسی که منجر به سرنگونی محمد مرسی ، رئیس جمهور منتخب مصر در اواسط سال ۲۰۱۳ شد ، به سردی گرایده بود.

مقامات ترکیه همچنین امارات را به حمایت از کودتای FETO در ترکیه در سال ۲۰۱۶ متهم کرده اند. ترکیه در برابر تحریم کشورهای خلیج فارس ، به ویژه امارات و عربستان ، در کنار قطر ایستاد.

خبرگزاری دولتی امارات WAM گفت: هر دو رهبر درباره “چشم انداز تقویت روابط بین دو ملت به نحوی که منافع مشترک آنها و دو قوم آنها را تامین کند” گفتگو کردند.

اردوغان دو هفته پیش با شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی گفت وگو کرد و در این گفتگو توسعه بر همکاری اقتصادی متمرکز بود.

 اردوغان گفته بود: دو کشور در بهبود روابط پیشرفت کرده اند و این روند می تواند منجر به سرمایه گذاری قابل توجه امارات متحده عربی در ترکیه شود.

وی در مصاحبه ای اعتراف کرد که ممکن است در روابط با دیگر کشورها فراز و نشیب وجود داشته باشد ، اما ترکیه و امارات متحده عربی در حال حاضر برای بهبود روابط دوجانبه در حال گفتگو هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=28518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});