• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

اهداف صادراتی آذربایجان شرقی در ۱۰ ماهه امسال محقق شد

  • کد خبر : 2872
  • 19 بهمن 1399 - 9:45
اهداف صادراتی آذربایجان شرقی در ۱۰ ماهه امسال محقق شد
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: اهداف صادراتی استان در ۱۰ ماهه سال جاری محقق شده است و عمده کشورهای هدف صادراتی آذربایجان شرقی ترکیه ، عراق ، ارمنستان و جمهوری آذربایجان هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، حبیب امین زاده در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه شرایط و بسترهای مناسب دیگری مثل وجود منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان از دیگر مزایا و نعمت های موجود در آذربایجان شرقی است، گفت: صادرات به ۱۴ کشور همسایه ایران و کشورهای چین و هند از اهداف تجاری بازرگانان آذربایجان شرقی بر اساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان شرقی به کشورهای هدف را شامل سوخت و روغن های فسیلی، مواد پلاستیکی، چدن، مواد کشاورزی و صنایع تبدیلی، شیرینی و شکلات، مس و کالاهای فلزی اعلام کرد.

امین زاده گفت: یک هزار و ۸۰۰ کارت بازرگانی و سه هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی وجود دارد که ظرفیت های خوب برای توسعه تجارت و صادرات به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه صادرات فرش از آذربایجان شرقی در حد معقول و ظرفیت استان نیست، افزود: صادرات فرش از آذربایجان شرقی کمتر از پنج درصد صادرات استان است که این میزان در شأن هنر صنعت فرش تبریز نیست.

امین زاده گفت: در ۱۰ ماه امسال نیز ۱۵ درصد صادرات از آذربایجان شرقی به اوراسیا افزایش یافته و از طرفی مسئولیت ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان به استاندار آذربایجان شرقی سپرده شده است.

وی اضافه کرد: به دستور استاندار و معاونت اقتصادی استان ساز و کارهایی تدوین می‌کنیم تا با اختیارات کافی توسعه صادرات با جمهوری آذربایجان انجام شود.
امین زاده همچنین از اختصاص یک میلیارد تومان بودجه برای تقویت زیرساخت‌های استان خبر داد و افزود: تجهیز گمرکات و تجهیز به ایکس ری برای احیای تولید و صادرات به خصوص هنر صنعت فرش انجام می شود.

وی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه دائمی فرش همراه با بوم گردی و تشکیل یک نمایشگاه در جمهوری آذربایجان از جمله اهداف و پیشنهاد صادراتی از آذربایجان شرقی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});