• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

شهر هوشمند سنگاپور با ۴۲هزار خانه ساخته می‌شود

  • کد خبر : 2894
  • 19 بهمن 1399 - 11:00
شهر هوشمند سنگاپور با ۴۲هزار خانه ساخته می‌شود
یاز اکو - دولت سنگاپور در حال ساخت یک شهر هوشمند با ۴۲ هزار خانه هوشمند با واحد تهویه مطبوع مرکزی است. این شهرک جدید شامل یک مرکز شهر بدون خودرو، سیستم هوای متمرکز و سیستم دفع زباله خودکار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از انتخاب، دولت سنگاپور در حال ساخت یک شهر هوشمند با ۴۲ هزار خانه هوشمند با واحد تهویه مطبوع مرکزی است. این شهرک جدید شامل یک مرکز شهر بدون خودرو، سیستم هوای متمرکز و سیستم دفع زباله خودکار خواهد بود.

در حالی که بقیه جهان هنوز به ایده خانه هوشمند فکر می‌کنند، سنگاپور در حال حرکت به مرحله بعدی است: ساخت شهر هوشمند.

شهر هوشمند

این دولت جنوب شرقی آسیا که همواره در حوزه فناوری سردمدار بوده، در تلاش است تا “یک شهر بوم گردی” جدید و ۴۲ هزار خانه جدید ایجاد کند. بر اساس گزارش ها، این شهر، فقط مکانی برای زندگی و کار شهروندان نخواهد بود، بلکه می‌تواند به ایجاد نقشه‌ای برای سایر مراکز شهری که به دنبال کاهش انتشار کربن در دهه‌های آینده هستند کمک کند.

سنگاپور

اگرچه سنگاپور نسبتاً کوچک است (جمعیت آن زیر ۶ میلیون نفر است) و مساحتی کمتر از شهر نیویورک را پوشش می‌دهد، سرانه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای دولت سنگاپور، بالاتر از انگلیس و چین است. این امر تا حدی به دلیل آب و هوای متشنج سنگاپور است که ساکنان را مجبور به استفاده از تهویه مطبوع در بیشتر روز‌های سال می‌کند. از آنجا که انتظار می‌رود این کشور در دهه‌های آینده گرمتر شود، در تلاش است ، راهی پیدا کند تا با کمک تکنولوژی با شرایط رو به رو شود.

خانه هوشمند

در مدل شهر هوشمند، یک سیستم خنک کننده متمرکز، درجه حرارت را کنترل می‌کند و نیاز به واحد‌های AC با کارایی کمتر را برطرف می‌کند. این شهر هوشمند همچنین برای بهینه سازی جریان باد و به حداقل رساندن گرما ایجاد خواهد شد.

فراتر از موارد آب و هوایی، این شهر همچنین دارای یک مرکز شهر بدون ماشین خواهد بود که برای خدمات به عابران پیاده و دوچرخه سواران طراحی شده است. در خارج از مرکز، تعداد زیادی ایستگاه شارژ EV در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد. همچنین سیستم روشنایی هوشمندی ساخته می‌شود که خود را براساس زمان و شرایط تنظیم می‌کند، در کنار این موارد شاهد سیستم جمع آوری خودکار زباله خواهیم بود و سیستم کنترل هوشمند شهر، به ساکنان امکان می‌دهد از طریق یک برنامه تلفن همراه میزان انرژی و آب را کنترل کنند.

شهرک

باید دید آیا این ویژگی‌ها میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد یا خیر، اما امید است که عادات و رفتار‌های ساکنان را تغییر دهد. این منطقه ۲.۷ مایل مربعی دارای پنج منطقه مسکونی، فضای سبز و چندین باغ عمومی خواهد بود.

گفته می‌شود که شهروندان از سال ۲۰۲۳، فرصت اقامت در این شهر موسوم به Tengah را خواهند داشت و بیش از ۷۰ درصد خانه‌ها از طریق هیئت مسکن و توسعه دولت/ شهر به عنوان اجاره بلند مدت در دسترس ساکنان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2894

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});