• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

راه‌اندازی پروژه بازیافت گازهای انتهایی واحد گوگردسازی در شرکت پالایش نفت تبریز

  • کد خبر : 29832
  • 21 شهریور 1400 - 14:00
راه‌اندازی پروژه بازیافت گازهای انتهایی واحد گوگردسازی در شرکت پالایش نفت تبریز
یاز اکو - مدیر پروژه‎‌ی واحد TGT شرکت پالایش نفت تبریز از راه‌اندازی پروژه‌ی بازیافت گازهای انتهایی واحد گوگردسازی در این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، احمد قربانی در خصوص واحد TGT شرکت پالایش نفت تبریز اظهار کرد: نظر به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت تبریز، حفظ محیط زیست در کلان شهر تبریز و منطقه شمالغرب کشور در اولویت می‌باشد لذا در راستای تعهد و رعایت استانداردهای زیست محیطی و کاهش گازهای آلاینده هوا و همچنین انتشار ریزگردها، به دستور هیأت مدیره محترم شرکت پالایش نفت تبریز، در سال ۹۷ مطالعات اولیه برای بازیافت گازهای انتهائی واحد گوگرد آغاز شد.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری مناقصه در فروردین ماه سال  ۹۸ با موافقت مدیرعامل محترم پالایشگاه تبریز و امضاء قرارداد، بخش EP پروژه به یک شرکت ایرانی بنام کیمیا پترو گاز ایلیا (KPE)  واگذار و مقرر شد که طراحی مهندسی پایه، مهندس تفضیلی و تدارکات پروژه در طی ۱۸ ماه عملیاتی و به اتمام برسد.

وی در رابطه با ظرفیت این واحد افزود: ظرفیت این واحد ۱۱۰ تن در روز بوده  و هزینه‌ی سرمایه‌گذاری ارزی آن برای بخشEP و بخش C به ترتیب به مبلغ  ۵ میلیون یورو و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

قربانی با اشاره به اهمیت این واحد خاطرنشان کرد: با توجه به آلاینده بودن ترکیبات عنصر گوگرد  و زیان‌آور بودن آن بر محیط زیست و سلامتی انسان لذا طبق استاندارد صنعت نفت در  قسمت خروجی دود کش‌ها، مقدار مجاز گاز سولفوریک اسید (H۲S) باید زیر  ۱۰ppm باشد، که بعد از راه اندازی واحد SRU+TGT ، مقدار این گاز در دودکش واحد در حدود ۴.۳ppm  و کمتر از حد مجاز خواهد بود و این امر علاوه بر کاهش آلودگی هوا سبب  افزایش تولید  ۸/۸ تنی گوگرد بصورت روزانه نیز خواهد شد.

وی در خصوص تعداد کارکنان این واحد یادآور شد: تاکنون در بخش(EPC) مهندسی، تدارکات و نصب تجهیزات درحدود یک هزار و ۷۵۰ نفر روز کار توسط پیمانکاران و تیم پروژه انجام شده است.

پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه

وی همچنین بیان کرد: انجام کارهای مهندسی و تدارکات بر عهده‌ی شرکت ایرانی (KPE) و راه‌اندازی، نظارت و بازرسی آن برعهده‌ی متخصصین شرکت پالایش نفت تبریز است.

مدیر پروژه‌ی واحد TGT با اشاره به میزان پیشرفت پروژه گفت: این پروژه ۹۴ درصد پیشرفت کرده است که امیدواریم  تا آخر مهر ماه سال ۱۴۰۰،  عملیات نصب تجهیزات مکانیکی و پیش راه‌اندازی و احد TGT به اتمام برسد.

وی در خصوص تجهیزات این واحد متذکر شد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر در قسمت ساخت تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت و گاز پیشرفت چشمگیری در کشور ما ایجاد شده است لذا تقریبا ۸۵ درصد از تجهیزات این پروژه از شرکت‌های داخلی و ۱۵ درصد آن از سایر کشورها تامین شده است.

وی در پایان تاکید کرد: به دلیل حساس و هزینه بر بودن این واحد، نظارت و بازرسی آن جهت انتخاب متریال، ساخت و نصب صحیح و بهره برداری ایمن، از اهمیت خاصی برخوردار است لذا این موضوع مهم توسط کارکنان زحمتکش این شرکت در حال انجام می‌باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=29832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});