• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

کمترین تسامح در مدیریت کشت و صنعت پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 2991
  • 19 بهمن 1399 - 15:30
کمترین تسامح در مدیریت کشت و صنعت پذیرفتنی نیست
یاز اکو - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: کمترین تسامح و نابسامانی در مدیریت کشت و صنعت مغان نه تنها پذیرفتنی نیست بلکه خطایی استراتژیک است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در دیدار مردمی در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در اردبیل اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان کشوری و استانی شاهد ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی بودیم که امیدواریم با انتخاب هیئت مدیره جدید،‌ چشم‌اندازی روشن در توسعه کشت و صنعت مغان و به تبع آن مناطق مختلف استان را شاهد باشیم.


وی تصریح کرد: به هیچ وجه سهل‌انگاری و تصامح در مدیریت کشت و صنعت مغان دیگر قابل قبول نخواهد بود و نباید کاری را بکنیم که به ابطال واگذاری قبلی غبطه خورده و به نوعی حسرت روزهای گذشته مدیریتی کشت و صنعت را بخوریم.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت توسعه صنایع تبدیلی را در استان به ویژه در فرآوری محصولاتی همچون دانه‌های روغنی و سیب‌زمینی یادآور شد و گفت: از طریق وزارت نیرو حقابه استان از قزل‌اوزن و ارس را به شکل کامل پیگیر هستیم و امیدواریم با دستور وزیر نیرو هر چه سریعتر اهالی استان به حق و حقوق واقعی خود در این زمینه برسند.


موسوی افزود: ما در شرایط کنونی به دنبال سفر وزرایی به استان هستیم که با دست پر به استان سفر کرده و به نوعی از مانورهای سیاسی و تبلیغاتی جلوگیری شود.
وی به توسعه کشت مکانیزه در بخش کشاورزی و تدارک زیرساخت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان قول دادند تا در سال آینده راه آهن را به مرحله بهره‌برداری برسانند اما اینکه در کدام ماه سال آینده این پروژه آماده افتتاح خواهد شد، هنوز نمی‌توان با قاطعیت سخن گفت.


موسوی به تأمین اعتبار پروژه چهار خطه اردبیل – سرچم اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول دادند که اعتبار این پروژه را از ۸۰ میلیارد تومان به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش دهند.
وی ضرورت توجه به محلات ۱۳گانه و حل مشکلات آنها را در بهره‌مندی از خدمات متنوع یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما همچنان برای حوزه انتخابیه خود طرح‌های متعدد به ویژه تکمیل فاضلاب شهری و تأمین آب پایدار شهر اردبیل را پیگیر هستیم و امیدواریم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.


موسوی اضافه کرد: اصلا شایسته مردم این استان نیست که در شرایط ناسالم پس زدن فاضلاب در مناطق مختلف و آلودگی‌های آن زندگی کنند در حالی که مردم این استان شایسته شهری نظیف، بهداشتی و دارای شبکه فاضلاب منسجم هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان توسعه شبکه فاضلاب شهری در ۴۰ محله اردبیل به انجام می‌رسد و در کنار آن امیدواریم با تخصیص صد درصد اعتبارات تصفیه‌خانه فاضلاب نیز به سرانجام برسد.


موسوی به اجرای پروژه عظیم گردشگری در منطقه سوها و نیارق به مساحت ۱۱ هزار هکتار اشاره کرد و ادامه داد: در کنار این امر توجهی جدی به توسعه بخش کشاورزی و رونق طرح‌های اجرایی در این حوزه داریم.


وی یاد و خاطره ایثارگران، خانواده‌های شهدا و جانبازان را گرامی داشت و اظهار کرد:‌ در استخدام فرزندان شهدا مشکلی وجود ندارد اما قرار است استخدام فرزندان جانبازان با ۲۵ درصد و رزمندگان نیز به انجام برسد که ادارات و نهادهای مختلف قول استخدام و تبدیل وضعیت این نیروها را داده‌اند.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به سفر روزهای گذشته فرمانده سپاه و همچنین قرارگاه خاتم‌الانبیا به اردبیل اشاره کرد و گفت:‌ در این سفر ضمن افتتاح بخشی از سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان، قرار شد طرح‌های متعددی در استان در بخش‌های زیربنایی به همت قرارگاه به انجام برسد.


موسوی اشتغال ۷۰۰ نفری را در پروژه‌های متعدد قرارگاه خاتم‌الانبیا یادآور شد و افزود: امیدواریم در کنار تثبیت اشتغال این افراد، طرح‌های متعددی نیز به همت این مجموعه آماده اجرا و بهره‌برداری شود.


وی ضرورت احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی را یادآور شد و تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافت و در کنار آن قرار شد چندین پروژه عمران شهری نیز به همت قرارگاه عملیاتی و اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});