به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدمحسن حمزهلو اظهار داشت: توسعه مبادلات اقتصادی با ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جادهای از مهم ترین مزایای توسعه بزرگراه بینالمللی ارومیه – سرو است.
وی با اشاره به اینکه ۶٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات توزیع نشده در اختیار نمایندگان مردم، از سوی نماینده آشوریان و کلدانیان در مجلس شورای اسلامی به طرح بزرگراه ارومیه – سرو تخصیص یافته است، ادامه داد: در روزهای گذشته، تقاطع غیرهمسطح زیرگذر نازلو و ٣ کیلومتر از بزرگراه بینالمللی ارومیه_سرو بازگشایی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی بیان کرد: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفتوآمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر در این مسیر احداث میشود.
حمزهلو ادامه داد: با توجه به این که یک چهارم پایانههای کشور در آذربایجانغربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساختهای لازم برای پایانههای مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار میرود.
وی بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه – سرو در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجانغربی قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرحهای بزرگ و ملی محسوب میشود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.
«حمزهلو»، بیان کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا میکند.
وی ادامه داد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جادهای از مهم ترین مزایای توسعه این بزرگراه است.