• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

شریان اصلی شهر تبریز پشت چراغ قرمز اعتبار/ پل ارتش به بن‌بست رسید

  • کد خبر : 30887
  • 29 شهریور 1400 - 14:38
شریان اصلی شهر تبریز پشت چراغ قرمز اعتبار/ پل ارتش به بن‌بست رسید
یاز اکو - پروژه‌ای که قرار بود از بار ترافیکی کلانشهر تبریز بکاهد، دچار کمبود اعتبار شده و در پشت چراغ قرمز تأمین اعتبار منتظر است تا با تزریق اعتبارات لازم، روند تکمیل این پروژه سرعت گیرد.‌

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، تیر ماه سال گذشته بود که عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح چهارراه ارتش آغاز شد؛ پروژه‌ای که قرار است مرهمی بر گره ترافیکی کلانشهر تبریز باشد و از سویی از بار ترافیکی شهر در این محدوده بکاهد.

حالا پروژه تقاطع غیر همسطح چهارراه ارتش، لنگ اعتبار است و تا زمانی که اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه تزریق نشود، روند تکمیل آن به کندی پیش می‌رود و اگر به همین منوال پیش رود آینده این پروژه نیز همانند پروژه‌های ناتمام خواهد بود.

اصلاحیه نقشه‌های اجرایی در تقاطع غیرهمسطح چهارراه ارتش

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت : با توجه به وجود تأسیسات زیرزمینی درهم تنیده در محل تقاطع از جمله کابل‌های برق KW 138 و فیبر نوری لوله‌های اصلی آب، فاضلاب، گاز و غیره در تقاطع جابجایی و غلاف گذاری تأسیسات در فوندانسیون پل در محل مذکور و برخی از اصلاحیه نقشه‌های اجرایی به درازا انجامید.

بابک شریفی ادامه داد: عدم وجود برخی از نقشه‌های از بیلت باعث گردید مطالعات اجرایی تکمیل نبوده و در حین اجرا برخی اصلاحیه‌ها را در نقشه‌های اجرایی انجام دهیم.

وی افزود: مبلغ قرارداد ۳۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و مبالغ تعدیل آنها بر حسب دوره اجرا و شاخص‌های اعلامی سازمان برنامه و بودجه انجام می‌گردد.

مشکل کمبود اعتبار در این پروژه

شریفی گفت: در صورت حل کامل مسائل مالی که اخیراً مشکلات مالی با بانک نیز حل گردیده است پروژه ظرف مدت ۸ ماه قابل بهره برداری می‌گردد و این پروژه در تکمیل کمربندی آزادی و انتقال ترافیک چهارراه ارتش است.

وی در پایان افزود: شروع عملیات اجرایی این پروژه تیرماه سال ۱۳۹۹ است که آخرین تعهد پیمانکار تا پایان سال ۱۴۰۰ مقرر شده است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح خیابان ارتش با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی و پل شهید فروزنده نیز با پیشرفت ۱۶ درصدی همراه است.

احد صادقی ادامه داد: این دو پروژه با مشکلات مالی مواجه شده و شهرداری مؤظف شد تا با افزایش اعتبار مالی، روند تکمیلی این پروژه‌ها را سرعت بخشد.

کمبود اعتبار و افزایش قیمت مصالح ساختمانی

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و اتمام منابع در دسترس، شهرداری کلانشهر تبریز نسبت به کمبود اعتبار پروژه و منابع اقدام خواهد کرد.

صادقی ادامه داد: شورای ششم کلانشهر تبریز، پل شهید فروزنده را با پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی و پروژه تقاطع غیر همسطح خیابان ارتش را با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی تحویل گرفته است.

یکی از رانندگان تاکسی گفت: این مسیری است که من هر روز تردد می‌کنم اما متأسفانه از روزی که این پروژه در حال تکمیل است با ترافیک وحشتناکی روبرو هستیم.

کریمی ادامه داد: ترافیک این مسیر از حوالی ظهر تا بعد از ظهر تشدید می‌شود و حتی این ترافیک تا مقابل کلینیک شیخ الرئیس به طول می‌انجامد و گاهی نارضایتی مسافران از راننده را به دنبال دارد.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت ترافیک در این مسیر موجب نارضایتی رانندگان تاکسی شده است و مجبور هستند هر روز این ترافیک را در طول روز و چندین بار تحمل کنند.

این راننده تاکسی در پایان گفت: به نظرم پروژه‌های شهری باید در اسرع وقت تکمیل شود اما متأسفانه پروژه‌های شهری تبریز، تنها در آغاز، به طور جدی پیش می‌رود اما با گذشت مدت کوتاهی به حال خود رها می‌شوند.

کریمی در پایان افزود: امید است شورای ششم در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری اقدامات مؤثری انجام دهند تا این پروژه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد تا شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

امیدوارم آینده این پروژه همانند دیگر پروژه‌های شهری نباشد

یکی دیگر از شهروندان ساکن در خیابان ارتش گفت: وضعیت خیابان ارتش به دلیل تکمیل این پروژه اصلاً مناسب نیست و تاکنون خبری از اتمام این پروژه نیست؛ به دلیل شغلی که دارم هر روز از این مسیر تردد می‌کنم اما همیشه باید در این مسیر منتظر باز شدن راه بمانم.

یزدانی ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم این پروژه برای کاهش ترافیک در حال انجام است اما متأسفانه پیشرفت فیزیکی این پروژه قابل قبول نیست و علاوه بر ایجاد ترافیک، حوادث رانندگی را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: آغاز برخی از پروژه‌های شهری و عملکرد غیر قابل قبول آنها در تکمیل، چهره نازیبایی به شهر می‌بخشد اما امیدوارم که آینده این پروژه همانند پروژه‌های میدان آذربایجان و مقبره الشعرا نباشد.

همواره پروژه‌های شهری به دلیل عدم تخصیص اعتبار به موقع و ناکافی، راکد می‌ماند و روزها و ماه‌ها با کمبود اعتبار، دست و پنجه نرم می‌کند. پروژه‌های نیمه تمام شهری علاوه بر اینکه موجب نازیبایی در شهر می‌شود بر تعداد پروژه‌های ناتمام شهری نیز می‌افزاید.

حالا شهروندان تبریزی در انتظار تکمیل پروژه‌ای هستند که قرار است از بار ترافیکی کلانشهر تبریز بکاهد اما تا زمانی که اعتبار کافی به این پروژه تزریق نشود حال و روز این پروژه چنین خواهد بود و تسریع تکمیل آن مشروط به تزریق بودجه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=30887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});