• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
2

تمرکز صنعت گردشگری ترکیه بر روی «توریسم با دوچرخه»

  • کد خبر : 31766
  • 08 مهر 1400 - 11:00
تمرکز صنعت گردشگری ترکیه بر روی «توریسم با دوچرخه»
یاز اکو - وزارت فرهنگ و گردشگر ترکیه در چارچوب سند چشم‌انداز میان مدت توسعه صنعت گردشگری کشور بر روی «توریسم با دوچرخه» متمرکز خواهد شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، در سند چشم‌انداز میان مدت ترکیه برای توسعه صنعت گردشگری کشور در دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۴ با توجه به تمایل مصرفکنندگان و به پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی اهداف جدیدی در این عرصه در نظر گرفته شد.

بر اساس این چشم‌انداز که توسط آژانس توسعه و معرفی صنعت گردشگری ترکیه و وزارت فرهنگ و گردشگری کشور تهیه شده‌است، علاوه بر شاخه‌های گردشگری مانند سلامت، گاسترونومی، جشنواره، فرهنگ، بوم‌گردی، مذهبی، آموزشی و ورزشی، بر روی بخش «گردشگری با دوچرخه» نیز سرمایه‌گزاری خواهد شد.

اسعد امانت، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان دوچرخه در ترکیه طی گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی، تمرکز وزارت فرهنگ و گردشگری کشور بر روی «توریسم با دوچرخه» را بسیار مفید ارزیابی کرده و گفت: اقداماتی که وزارت گردشگری در این عرصه اتخاذ می‌کند، هرچند گام‌های کوچک باشند اما بسیار ارزشمند هستند. با انجام این اقدامات سهم ترکیه از گردشگری با دوچرخه افزایش می یابد.

وی افزود: کشورهای عضو اتحادیه اروپا از گردشگری با دوچرخه چیزی در حدود ۴۴ میلیارد یورو درآمد کسب می‌کنند که این میزان از درآمد حاصل از گردشگری کروز بیشتر است.
امانت، با بیان اینکه هدف برنامه میان مدت وزارت گردشگری از توریسم با دوچرخه ۴ میلیارد یورو است، افزود: این عرصه جدید گردشگری درآمد بیشتری را عاید کشور خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان دوچرخه در پایان گفت: مسیرها و راه‌های ویژه دوچرخه‌سواری در غرب و جنوب کشورمان تا مناطق فراتر از منطقه تورستی «کاپادوکیا» هم می‌رسند. راه‌اندازی امکانات مناسب برای اقامت دوچرخه سواران در این مسیرها نیز بسیار مهم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31766

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});