• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

قطعات تحریمی مخابرات در تبریز تولید می‌شود

  • کد خبر : 31835
  • 08 مهر 1400 - 19:00
قطعات تحریمی مخابرات در تبریز تولید می‌شود
یاز اکو - مهندسان و متخصصان یک شرکت دانش بنیان در تبریز با تکیه بر دانش و توان بومی و داخلی تعدادی از قطعات تحریمی مخابراتی را تولید و به بازار عرضه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، این شرکت دانش بنیان که در حوزه فنی، مهندسی و مخابراتی فعالیت می کند، تولید تجهیزات کنترل صنعتی و مخابراتی را جزو فعالیت های خود قرار داده و تاکنون به موفقیت های خوبی دست یافته است به گونه ای تولیدات این شرکت افزون بر ۵۰ درصد ارزش افزوده دارد و از خروج ارز کشور جلوگیری می کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یکی از فعالیت های عمده این شرکت تولید قطعات تحریمی است که ۶ محصول برای اولین بار در کشور توسط متخصصان ما تولید شده است که از جمله آنها می توان به تسترها و کانورتورهای فیبر نوری در زمینه مخابرات و سیستم های هوشمند سنجش تراکم خاک در زمینه عمران اشاره کرد.

تولید هشت نوع محصول فناورانه

غلامرضا چمن خواه با بیان اینکه محصولات این شرکت با تکیه بر دانش و توان داخلی تولید می شود، گفت: این شرکت تعداد هشت نوع محصول فناورانه تولید می کند که تعدادی از این محصولات تولیدی در بازار موجود بوده و تعدادی از آنها نیز در مرحله بازاریابی هستند و به تدریج وارد چرخه فروش می شوند.

وی ادامه داد: تعداد پنج مورد از تولیدات ما در زمینه مخابرات شامل مودم های فیبر نوری، مدیا کانورتور فیبرنوری و تسترهای فیبر نوری و سایر اقلام بوده و یک مورد نیز در زمینه کنترل اتوماسیون صنعتی، یک مورد عمرانی و یک مورد نیز تجهیزات مهندسی پزشکی را شامل می شود.

چمن خواه اضافه کرد: این قطعات تولیدی به ازای هر دستگاه ۵۰ درصد مبلغ فروش، ارزش افزوده دارند و به لحاظ فناورانه از خروج ارز هنگفت از کشور جلوگیری می کنند.

در حوزه صادرات فعالیتی نداریم

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی شرکت دانش بنیان ما در حوزه صادرات فعالیتی ندارد، یادآور شد: اما تعدادی از قطعات تولیدی جهت بازاریابی به عنوان نمونه به کشور دوست و همسایه ترکیه ارسال شده است.

چمن خواه با اشاره به اینکه شرکت دانش بنیان تحت مدیریتش ۱۲ سال قبل تاسیس شده و متخصصان آن در حوزه مخابرات، برق، کامپیوتر، مکانیک ،علوم انسانی، زبان و حسابداری فعالیت می کنند، با اظهار تاسف و انتقاد از مشکلات گمرکی پیرامون محصولات این بخش، گفت: روند بسیار پیچیده ترخیص کالا از گمرک به شدت ما را اذیت و آزار می کند و مسئولان کشوری باید در این رابطه اقدامات عاجل انجام دهند.

مشکلات صنایع فناورانه شرکتهای دانش بنیان

وی توضیح داد: مواد اولیه مورد نیاز صنایع فناورانه مدت ها و تا سه ماه در گمرک معطل می ماند و با وجودی که مجوز شرکت دانش بنیان داریم و این مواد اولیه برای تولید قطعه صنعتی نیاز است، اما متاسفانه مدت های مدید در گمرک خاک می خورد و بدون هیچ دلیلی اجازه ترخیص به آنها داده نمی شود.

چمن خواه، مشکل بیمه و مالیات را یکی دیگر از چالش ها و مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان بیان و اضافه کرد: هزینه های بیمه و مالیات برای ما کمرشکن است؛ سازمان تامین اجتماعی بیمه کارکنان را دریافت می کند و علاوه بر آن ۱۶/۷درصد مبلغ پروژه را از ما به عنوان بیمه دریافت می کند.

به گفته وی سود شرکت های دانش بنیان در کل پروژه ها ۱۵ تا ۲۰ درصد است که ۱۶/۷درصد آن به عنوان مفاصا حساب گرفته می شود و این موضوع برای یک شرکت دانش بنیان که خدمات فنی و مهندسی ارائه می دهد، بسیار زیانبار است.

این فعال و کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی از مدیران، مسئولان و تصمیم گیران حوزه های اقتصادی درخواست کرد تا برای توسعه این حوزه در کشور و کمک به صادرات محصولات مربوطه در سریع ترین زمان نسبت به رفع موانع و مشکلات وارد میدان شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=31835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});