• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

فقط ۳۰ درصد از کارگاه‌های طلاسازی فعال است

  • کد خبر : 3237
  • 21 بهمن 1399 - 12:45
فقط ۳۰ درصد از کارگاه‌های طلاسازی فعال است
یاز اکو - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با بیان این‌که تمایل به خرید مصنوعات طلا و جواهر در بازار داخلی کاهش چشمگیری یافته است، افزود: در حال حاضر، ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی طلا فعال بوده و کارگاه‌های فعال نیز با حداقل نیرو فعالیت می‌کنند؛ طبیعتاً اگر فروش نباشد، تولیدی هم نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مهدی بهرمانی با اشاره به وضعیت بازار طلا در تبریز، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، نوسانات نرخ ارز و طلا و همچنین شرایط رکودی و تحریمی، بازار طلا بدترین شرایط را از لحاظ داد و ستد در چند دهه اخیر تجربه کرده است.

وی ادامه داد: ضروری نبودن خرید طلا و آخرین گزینه بودن آن در سبد خرید خانوار و از سویی عدم برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز در کسادی بازار تاثیر مستقیم داشته است.

وی با بیان این‌که دهه ۹۰ برای فعالان صنعت طلا، جواهر و نقره چندان خوب نبوده و  بیشتر متضرر شده‌اند، گفت: عدم ثبات قیمت‌ها تمایل خریدار را به خرید مصنوعات طلا، جواهر و نقره کاهش داده و بر این اساس، انتظار خریدار جهت ادامه کاهش قیمت‌ها نیز به رکود بازار دامن می‌زند.

بهرمانی با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا به بازگشت رکود در بازار طلا، خاطرنشان کرد: بعد از تعطیلی کرونا، طی دو هفته‌ بازار فروش مصنوعات نسبت بهتر شده بود؛ ولی انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، منجر شد تا مجددا شرایط رکود بر بازار حاکم شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وضعیت بازار نقره نیز اظهار کرد: صنعت نقره‌سازی جایگاه ویژه‌ای در بین مصرف کنندگان پیدا کرده است، چراکه با افزایش نرخ طلا و عدم تمایل به خرید مصنوعات طلا، واحدهای تولید طلا به تولید زیورآلات از جنس نقره گرایش پیدا کرده و زیورآلات نقره‌ای مشابه طلا را تولید می‌کنند.

وی با بیان این‌که تبریز دومین قطب تولید زیورآلات و ظروف نقره در کشور است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت‌ها و رفع مشکلات و روان سازی صادرات، صنف تولید نقره نیز پویاتر شده و در بحث اشتغال و ارزآوری نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید طلا و جواهر در کارگاه‌های تولیدی کاهش یافته و مصرف داخلی معادل یک سوم تولید شده است، گفت: تنها راه برون رفت و مقابله با نابودی صنعت طلا، جواهر و نقره صادرات است که جایگزین خوبی در بحث اقتصاد بدون نفت بوده و علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزآوری نیز خواهد داشت.

بهرمانی با تاکید بر اینکه باید با حمایت‌های دولت، صنعت طلا و جواهر را می‌توانیم از نابودی نجات دهیم، متذکر شد: فعالان صنف طلا از سازمان امور مالیاتی تقاضا دارند که موضوع “کاهش فروش و به تبع آن کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها” به دلیل شرایط رکودی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و همچنین تعطیلی بازار جهت شیوع کرونا، لحاظ شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});