• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

ایران نیازی به محصولات شرکت‌های کارشکن کره‌ای ندارد

  • کد خبر : 32378
  • 13 مهر 1400 - 11:15
ایران نیازی به محصولات شرکت‌های کارشکن کره‌ای ندارد
یاز اکو - نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: تبریز قطب لوازم خانگی بوده و نمونه محصولات شرکت‌های کره‌ای در داخل کشور به صورت گسترده تولید می‌شود؛ بنابراین ایران نیازی به محصولات شرکت‌های کارشکن کره‌ای ندارد!

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره اهمیت خاصی به تولید داخل قائل بوده و حمایت از تولیدکنندگان داخلی جزو راهبردهای اساسی است که در مسیر رویکردهای اقتصادی به آن توجه داشته‌اند و این مسئله باید مورد توجه تمام مسوولان اجرایی، دولت و مجلس قرار گیرد.

وی افزود: وقتی در صنعتی تولید محصول در داخل کشور به قدر کافی صورت می‌گیرد و ساخت داخل به‌قدری پیشرفت کرده که می‌تواند با برندهای خارجی رقابت کند واردات بی‌رویه محصول مشابه خارجی اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

میرتاج‌الدینی ابراز داشت: خوشبختانه در حوزه لوازم خانگی صنعت کشور پیشرفت‌های مطلوبی داشته و همه لوازم خانگی، برقی و مایحتاج عموم مردم در داخل تولید و حتی رقیب قدرتمند برندهای خارجی هم محسوب می‌شود.

تبریز خودمان قطب صنایع لوازم خانگی کشور است

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: همین آذربایجان و تبریز خودمان قطب صنایع لوازم خانگی کشور است و با استفاده از تکنولوژی روز جهان روز به روز پیشرفت کرده و محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند جلوی واردات محصولات ۲ شرکت کره‌ای گرفته شود، توضیح داد: نمونه محصولات این دو شرکت کره‌ای در داخل کشور به صورت گسترده تولید می‌شود و با واردات بی‌رویه مشابه خارجی تولید داخل آسیب‌دیده و به دنبال آن اشتغال جوانان تهدید می‌شود؛ بنابراین فرمایش مقام معظم رهبری یک سیاست اقتصادی روشن و حمایت‌کننده تولید داخل است.

میرتاج‌الدینی در عین حال خاطرنشان کرد: از طرف دیگر زمانی که تحریم‌ها شدت یافت این شرکت‌ها چندین سال پول ما را در بانک‌های خود نگه داشتند و حالا هم با پرکردن بازارهای ما با محصولات خود به تولید داخل ما ضربه می‌زنند و به جای پرداخت پول نقد می‌خواهند کالا بدهند که رفتاری زورگویانه بوده و اقدام دولت در این زمینه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری کاملا قابل تائید است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});