• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

طرح توسعه موزه کودک ارومیه افتتاح شد

  • کد خبر : 3247
  • 21 بهمن 1399 - 14:15
طرح توسعه موزه کودک ارومیه افتتاح شد
یاز اکو- طرح توسعه موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با چهار غرفه جدید امروز، دوشنبه همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر در ارومیه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در این آیین گفت: ١٠٠ متر به محیط این موزه با چهار غرفه شامل اثرات سفالی، عروسکی، آثار اعضای قدیمی و غرفه فروش دست سازه‌های اعضا اضافه شده است.

جواد زاهدی ادامه داد: ١٧٨ اثر در بخش آثار سفالی، ۶٧ اثر در بخش اعضای قدیمی کانون، ١١٢ اثر در بخش عروسک دست ساز در این بخش نگهداری می شود.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی اینگونه فضاها برای کودکان و نوجوانان استان ضروری بوده و بر حسب این ضرورت، اقدام به راه اندازی این بخش از موزه شده است.

وی اضافه کرد: موزه کودک ارومیه در زیربنایی به مساحت حدود ۶٠٠ مترمربع و در قالب سالن‌های تاریخ، نجوم، پیش از تاریخ و مردم شناسی با چهار غرفه جدید در محل پارک «شهرچایی» ارومیه به کودکان خدمت رسانی می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی بیان کرد: در مجاورت آن سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و غرفه نمایشگاه و فروش محصولات کانون نیز برای کودکان و نوجوانان دایر است.

طراحی و ساخت خلاقانه این موزه که در نوع خود بی نظیر به شمار می رود، توسط مدیران و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی انجام شده است تا ضمن ایجاد فضایی شاد و سرگرم کننده برای این قشر، آموزش عمیقی کودکان نیز در این مکان جذاب تحقق یابد.

این موزه نه تنها یک مکان فرهنگی و آموزشی مطمئن برای کودکان محسوب می شود، بلکه می تواند در زمینه عرضه محصولات فرهنگی که توسط اعضای کانون تولید می شود، مفید باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});