• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
10
وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد:

آمریکا باید سیاست‌های اشتباه خود را کنار بگذارد

  • کد خبر : 32941
  • 18 مهر 1400 - 12:15
آمریکا باید سیاست‌های اشتباه خود را کنار بگذارد
یاز اکو - وزیر امور خارجه ترکیه گفت: آمریکا باید سیاست‌های نادرست خود را کنار گذاشته و با مردم و کنگره صادق‌تر باشد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل ا خبرگزاری حریت، مولود چاووش‌اوغلو، در دیدار با فلیکس پلازنسیا، همتای ونزوئلایی در آنکارا اعلام کرد: ایالات متحده به جای سرزنش ترکیه باید سیاست‌های اشتباه خود در منطقه و جهان را کنار گذاشته و با مردم آمریکا و کنگره خود صادق‌تر باشد.

وی با اشاره به تمدید فرمان حضور در سوریه از سوی آمریکا و اظهاراتی در مورد ترکیه گفت: دولت آمریکا هنگام ارسال نامه به کنگره یا اطلاع‌رسانی به مردم کشورش (تمدید فرمان سوریه ) حقیقت را نمی‌گوید. این نامه یک نامه کپی از نامه‌های پیشین بوده و دولت آمریکا قبلا نیز از این جملات استفاده کرده است.

وی افزود: دلیل این موضوع همکاری ایالات متحده علی‌رغم تروریستی دانستن پ.ک.ک است. آمریکا به صورت گسترده از این گروه حمایت می‌کند.

چاووش‌اوغلو با تاکید بر اینکه این وضعیت طبق قوانین آمریکا جنایت محسوب می‌شود، گفت: ما به خوبی می دانیم که هدف از حضور در سوریه مبارزه با داعش نیست. ما با داعش مبارزه کرده و تنها ارتشی هستیم که علیه آن می‌جنگیم. در این مبارزه حدود ۴ هزار تروریست کشته‌ شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‍‌های ایالات متحده در مورد سوریه ، عراق و همچنین در اروپا و ناتو مورد بحث است، تاکید کرد:همه این اقدامات بدون برنامه و بدون آینده نگری انجام شده است.

چاووش‌اوغلو با اشاره به اینکه آثار این سیاست‌های برنامه ریزی نشده در افغانستان و عراق قابل مشاهده است، تصریح کرد: «در سوریه نیز تاثیر آن را می بینیم. آمریکا از یک گروه تروریستی جدایی طلب که در تلاش برای تجزیه سوریه است حمایت می‌کند. آنها پیش از اینکه ترکیه را مقصر نشان دهند باید از این سیاست‌های اشتباه خود دست بکشد.همچنین باید با مردم آمریکا و کنگره نیز صادقتر باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});