• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

نماینده مجلس: خواسته های کارگران مجتمع مس سونگون برآورده می شود

  • کد خبر : 33000
  • 18 مهر 1400 - 15:00
نماینده مجلس: خواسته های کارگران مجتمع مس سونگون برآورده می شود
یاز اکو - نماینده مردم ورزقان و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده خواسته ها و مطالبات کارگران مجتمع معدن مس سونگون تا یک‌ماه آینده محقق می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اللهوردی دهقانی روز یکشنبه افزود: به دنبال اعتراض اخیر کارگران مجتمع معدن مس سونگون به شرایط کاری و تبعید در پرداخت ها و عدم وجود رویه یکسان در پرداخت حقوق، در جمع آنان حضور یافته و صحبت کردم.

وی افزود: در آن دیدار مقرر شد نمایندگان کارگران مس سونگون در حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و اینجانب جلسه مشترکی برای بررسی مسائل و مشکلات آنان برگزار کنیم که این کار انجام و یکایک خواسته های آنان در آن جلسه بررسی شد.

وی اضافه کرد: پس از آن کارگران قول دادند به سر کار خود بازگردند و این گونه نیز کردند.

دهقانی ادامه داد: بنده با حضور نمایندگان کارگران، روز پنجشنبه گذشته، به رغم تعطیلی، جلسه ای با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور مدیر کل تعاون و نمایندگان کارگران برگزار کردم و مطالبات کارگران در آنجا، مطرح و جمع بندی شد.

وی تاکید کرد: این کار در حضور نمایندگان کارگران انجام شد و توافقنامه ای نیز با امضای همه طرف ها امضا شد.

بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل در شرکتهای فعال مس

وی با بیان اینکه قرار است بر اساس تصمیمات جلسه با مدیرعامل شرکت‌مل صنایع مس ایران، عمده مطالبات کارگران مجتمع مس سونگون در یک ماه آینده انجام شود، از بازنگری، بازطراحی و اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت های فعال مس به عنوان یکی از بندهای توافقنامه نام برد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس توافقنامه امضا شده، مقرر است قرارداد کارگران حداقل کمتر از یک سال نباشد و تمامی حقوق شان که به صورت روال و قانونی پرداخت نشده، قانونمند شود.

وی اظهار کرد: افزایش ضریب ریالی، فوق العاده جذب، سنوات، رتبه بندی و ارتقای گروه، حق بدی آب و هوا، حق لباس دو بار در سال، حق ایاب و ذهاب، تسهیلات مسکن، وام از جمله مطالبات دیگر کارگران مس سونگون بود که مقرر شد انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد پرداخت ها در همه کارهای مشابه در شرکت های مشابه و پیمانکار یکسان شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});