• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

دلیل برای نصب ویندوز جدید مایکروسافت(+عکس)

  • کد خبر : 33014
  • 18 مهر 1400 - 17:30
دلیل برای نصب ویندوز جدید مایکروسافت(+عکس)
یاز اکو - نسخه جدید ویندوز شامل ویژگی هایی به نام Snap Groups و Snap Layouts است که امکان سازماندهی بهتر اپلیکیشن ها و پنجره ها از طریق گروه بندی آنها با یکدیگر را فراهم می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران ویندوز ۱۱ نخستین بروزرسانی بزرگ سیستم عامل ویندوز از زمان معرفی ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ محسوب می شود و به صورت رسمی از ۵ اکتبر ۲۰۲۱ روانه بازار شده است. جدیدترین نسخه سیستم عامل شرکت مایکروسافت رابط کاربری و چندین ویژگی جدید را ارائه می کند. برای کاربران فعلی ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۱ به عنوان یک بروزرسانی رایگان در دسترس خواهد بود، اگرچه روند عرضه آن به صورت تدریجی بوده و کاربران ممکن است تا اواسط سال ۲۰۲۲ قادر به نصب نسخه جدید سیستم عامل ویندوز نباشند.

همچنین، مایکروسافت محدودیت هایی را برای دریافت ویندوز ۱۱ در نظر گرفته و کاربران باید سازگاری دستگاه خود با این نسخه جدید را بررسی کنند. این در شرایطی است که بنابر اعلام مایکروسافت پشتیباتی از ویندوز ۱۰ حداقل تا سال ۲۰۲۵ به طور کامل ادامه خواهد داشت و کاربران دارای دستگاه های ناسازگار با ویندوز ۱۱ نیز احتمالا تا آن زمان دستگاه جدیدی که از این نسخه پشتیبانی می کند را خریداری کرده اند.  

در ادامه با برخی تغییرات اصلی که مایکروسافت در ویندوز ۱۱ نسبت به ویندوز ۱۰ ایجاد کرده است، بیشتر آشنا می شویم.    

طراحی و رابط کاربری

ویندوز ۱۱ دارای یک رابط کاربری جدید و تا حدی شبیه به رابط کاربری سیستم عامل رایانه های مک اپل است. نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت از یک طراحی زیبا و تمیز با زوایای گرد و سایه های رنگی سود می برد. منو نمادین استارت ویندوز نیز به بخش مرکزی نوار وظیفه (Taskbar) منتقل شده است. در صورت تمایل می توانید مانند ویندوز ۱۰ منو استارت را بار دیگر به سمت چپ نوار وظیفه انتقال دهید.

یکپارچگی با اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن های اندرویدی به ویندوز ۱۱ خواهند آمد، هر چند در مایکروسافت استور به آنها دسترسی نخواهید داشت، بلکه این امکان از طریق آمازون اپ‌استور فراهم می شود. در شرایطی که روش هایی برای دسترسی به اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۰ وجود داشتند، از جمله در اختیار داشتن یک تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی، اما در ویندوز ۱۱ این به گزینه ای موجود در خود سیستم عامل تبدیل شده است. امکان استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی یکی از مواردی است که کاربران ویندوز برای سال ها منتظر آن بودند و می تواند نشانه ای از حرکت در مسیر ادغام تلفن های همراه و لپ تاپ ها باشد.

پشتیبانی بهتر از دسکتاپ مجازی

ویندوز ۱۱ به کاربران اجازه می دهد دسکتاپ های مجازی را به روشی شبیه به رایانه های مک تنظیم کرده و به طور همزمان امکان تعویض بین چندین دسکتاپ مجازی برای استفاده شخصی، کاری، تحصیلی یا گیمینگ وجود دارد. در ویندوز ۱۰، راه اندازی و استفاده از این ویژگی دشوارتر بود.

انتقال آسانتر از نمایشگر به لپ تاپ

نسخه جدید ویندوز شامل ویژگی هایی به نام Snap Groups و Snap Layouts است که امکان سازماندهی بهتر اپلیکیشن ها و پنجره ها از طریق گروه بندی آنها با یکدیگر را فراهم می کنند و از این طریق فرا خواندن یا کوچک کردن آنها به طور همزمان برای سهولت در تغییر وظیفه ممکن می شود. همچنین، آنها به کاربر اجازه می دهند بدون از دست دادن محل قرارگیری پنجره های باز راحت‌تر به یک نمایشگر متصل یا از آن جدا شود.

افزوده شدن مایکروسافت تیمز به نوار وظیفه

برنامه مایکروسافت تیمز شاهد بهبود در طراحی خود بوده و به طور مستقیم در نوار وظیفه ویندوز ۱۱ ادغام شده است که دسترسی به آن را تسهیل می کند. امکان دسترسی به برنامه تیمز از ویندوز، مک، اندروید یا آی‌اواس وجود دارد.

ویجت ها

در شرایطی که ویجت ها مدت هاست در سیستم عامل ویندوز وجود دارند، از جمله در بروزرسانی اخیر ویندوز ۱۰، در ویندوز ۱۱ می توان به طور مستقیم از نوار وظیفه به آنها دسترسی داشت و  شخصی سازی های دلخواه را انجام داد تا کاربر اطلاعاتی که می خواهد را مشاهده کند.

ارتقا پشتیبانی از نمایشگر لمسی، صدا و قلم

مایکروسافت با ایجاد فضای بیشتر بین آیکون ها روی نوار وظیفه، و افزودن ژست های حرکتی، بهبود تجربه کار با ویندوز در تبلت ها را هدف قرار داده است. همچنین، ویندوز ۱۱ بازخوردهای هپتیک را به قلم دیجیتال افزوده است، از این رو، کاربر هنگام استفاده از آن برای یادداشت یا طراحی می تواند لرزش ها را شنیده و احساس کند. در نهایت، ویندوز ۱۱ تایپ و دستورات صوتی را در سراسر سیستم ارائه می کند.

فناوری اکسباکس برای بهبود تجربه گیمینگ

ویندوز ۱۱ برخی از ویژگی های موجود در کنسول های اکس‌باکس مانند اتو اچ‌دی‌آر (Auto HDR) و دیرکت‌استوریج (DirectStorage) را برای بهبود تجربه گیمینگ روی رایانه های ویندوزی ارائه خواهد کرد. این را نیز می توان حرکتی در جهت ادغام رایانه های شخصی و کنسول های اکس‌باکس برای مایکروسافت دانست.

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});