• امروز : دوشنبه - ۱۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
3

تلاش ترکیه برای رساندن حجم صادرات بخش لوازم خانگی این کشور به ۶ میلیارد دلار

  • کد خبر : 33925
  • 25 مهر 1400 - 11:00
تلاش ترکیه برای رساندن حجم صادرات بخش لوازم خانگی این کشور به ۶ میلیارد دلار
یاز اکو_مدیر یکی از بزرگترین صادر کنندگان لوازم خانگی ترکیه گفت:بخش لوازم خانگی ترکیه در سال گذشته با مجموع صادرات ۴‌.۵ میلیارد دلاری در شرایط سخت همه گیری قدم بزرگی برداشت‌.وی افزود: امسال مصم هستیم تا این رقم‌به ۵.۵ تا ۶ میلیارد دلار برسد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری حریت، اوکسوز ، رئیس انجمن ظروف غذاخوری ترکیه ، با یادآوری اینکه صادرات این بخش در نیمه اول سال جاری بالغ بر ۳ میلیارد دلار بوده است گفت : این بخش در مسیر رسیدن به هدف خود گام برمی دارد.

وی گفت: این بخش به سرعت اقدامات لازم را برای مقابله با بیماری کرونا انجام داد ، اجلاس های B2B را سازماندهی کرد و بر روی کانال های و فروش ان لاین تمرکز کرد تا اثرات شیوع و همه گیری را کاهش دهد.

وی با یادآوری اینکه چین فعالیت های تولیدی خود را به دلیل شرایط همه گیری که موجب ایجاد مشکل در عرضه شده بود متوقف کرد ، افزود: بخش لوازم خانگی ترکیه به سرعت تلاش کرد این شکاف را به پر کند.

وی خاطر نشان کرد:این بخش پنجمین صادرکننده بزرگ خالص ترکیه است که سالانه ۳٫۶ میلیارد دلار مازاد صادرات دارد و قیمت هر کیلوگرم آن ۳٫۳۸ دلار بوده است.

وی افزود : در پنج سال گذشته ، بریتانیا ، آلمان و فرانسه سه بازار اصلی صادرات برای ترکیه بوده اند.

این سه کشور ۲۵ درصد از صادرات لوازم خانگی ترکیه که – ۱٫۱ میلیارد دلار – را تشکیل می دادند از آن خود کردند.

وی گفت: در حالی که بزرگترین واردکنندگان لوازم خانگی در سراسر جهان ایالات متحده ، آلمان ، انگلیس ، فرانسه ، ژاپن ، هلند و کانادا هستند ، سهم ترکیه در واردات لوازم خانگی آنها حدود ۳ درصد است.

وی تاکید کرد: سهم اتحادیه اروپا در صادرات بخش لوازم خانگی ترکیه ۵۱ درصد است. ما قصد داریم این سهم را تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۶۰ درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه آفریقا نیز بازار مهمی برای این بخش است ، خاطرنشان کرد: حجم کل تجارت ترکیه و این قاره در سال ۲۰۰۳ ۵٫۴ میلیارد دلار بوده که در حال حاضر به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است و تلاش می کنیم حجم تجارت ترکیه با این قاره افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});