• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

شرکت دانش بنیان اهری انحصار تولید تونر پرینتر را شکست

  • کد خبر : 3396
  • 23 بهمن 1399 - 9:45
شرکت دانش بنیان اهری انحصار تولید تونر پرینتر را شکست
یاز اکو - یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر انحصار تولید تونر پرینتر را که پیش از این در اختیار کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن، کره، فرانسه و چین بود، شکست و موفق به تولید این محصول راهبردی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا،رضا تقی‌زاده، طراح ایده تولید تونر پرینتر، در یک گفت و گوی خبری، اعلام کرد: طرح تولید «تونر پرینتر»، یک طرح ابتکاری و نوین دانش بنیان است که برای اولین بار در کشور پس از چندین سال تحقیق و پژوهش از ایده به عمل تبدیل شد و به تولید انبوه و تجاری سازی رسید و همه  مواد اولیه مورد نیاز این طرح از داخل کشور تأمین می شود.

این مخترع اهری که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد شیمی است، افزود: تولید تونر پرینتر یک محصول منحصر بفرد است که تاکنون تولید داخلی نداشته و از خارج وارد می شد.

وی گفت: تولید این محصول قبلا در انحصار ۶ کشور ژاپن، آمریکا، آلمان، چین، کره و فرانسه بود و با آغاز تولید آن توسط این واحد فناور و دانش بنیان، حلقه انحصار شکسته شد و ایران اسلامی نیز به جمع تولید کنندگان این محصول پیوست.

این مخترع اهری در تشریح این محصول اضافه کرد: تولیدات این واحد در مقایسه با برندهای معروف دنیا قابل رقابت بوده و از کیفیت لازم برخوردار است.

تقی‌زاده افزود: قیمت تمام شده این محصول نسبت به مشابه خارجی پایین‌تر است، به گونه ای که اگر  قیمت هر کیلوگرم تولید خارجی تونر پرینتر ۲۵۰ هزار تومان باشد، قیمت تمام شده مشابه داخلی آن در شرکت دانش بنیان ما کمتر از ۱۵۰ هزار تومان است.

این نخبه اهری گفت: در فاز دوم این طرح به تولید تونرهای رنگی و دول اوپر دستگاه‌های کپی، اقدام خواهد شد.

سرمایه‌گذار طرح تولید تونر پرینتر نیز اظهار کرد: برای راه‌اندازی فاز اول این طرح افزون بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کمال آقانوری افزود: با آغاز به کار این طرح، زمینه اشتغال بیش از ۱۰  نفر به مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم و در قالب نمایندگی های پخش و توزیع در اقصی نقاط کشور فراهم شده است.

وی ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی فناور را افزون بر ۴۰۰ تن در سال اعلام کرد و افزود: در صورت فراهم شدن تمهیدات لازم علاوه بر تامین مواد مورد نیاز داخل کشور، ظرفیت لازم برای صادرات نیز وجود دارد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری اهر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});