• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
7

قالیباف: قانون جهش تولید مسکن به زودی ابلاغ می‌شود

  • کد خبر : 3535
  • 24 بهمن 1399 - 10:21
قالیباف: قانون جهش تولید مسکن به زودی ابلاغ می‌شود
یاز اکو - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور رفع مشکل دسترسی مردم به مسکن و جبران کاهش میزان تولید مسکن، قانون جهش تولید مسکن به زودی ابلاغ و اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: یکی از مسائلی که در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود، ابلاغ قانون جهشتولید مسکن است تا طی آن، عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته جبران شود.
وی افزود: با توجه به این که ۴۵ تا ۵۵ درصد از هزینه ساخت مسکن را قیمت زمین تشکیل می‌دهد، تلاش می‌شود تا با استفاده از صندوهای زمین مسکن، زمینه احداث مسکن برای اقشار محروم فراهم شود.
این مسئول اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی، وظیفه خود می دانیم که علاوه بر قانونگذاریف در حوزه نظارت نیز فعالانه عمل کنیم تا اگر به دلیل برخی از شرایط سخت امکان انجام برخی از کارها وجود ندارد، لااقل احوال مردم پرسیده شود.
رییس قوه مقننه خاطر نشان کرد: اولویت نمایندگان مجلس، نظارت بر اجرای قوانین است، اگر قانونی در کشور اجرا نمی‌شود یا قانون به درستی نوشته نشده و یا در اجرا با مشکلاتی مواجه شده که نمونه آن را می‎توان در معطلی ۱۳ ساله اجرای کمربندی جنوبی پاکدشت مشاهده کرد.
وی اظهار داشت: هر چند که سیاست مجلس رسیدگی به مناطق محروم و حرکت در مسیر محرومیت‌زدایی است ولی استان تهرا ننیز مانند سایر مناطق کشور مورد توجه نمایندگان است تا محرومیت‌های این منطقه به ویژه جنوب‌شرق تهران که نسبت به غرب استان با مشکلات بیشتری مواجه هستند، برطرف شود.
این مسئول با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور گفت: اجرای این برنامه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به گونه‌ای تدوین شود که لااقل ۸۰ درصد آن اجرایی شود.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اشکال جدی استان تهران تمرکز جمعیت و افزایش روند مهاجرت نسبت به سرمایه‌گذاری است و این موجب عقب‌ماندگی استان تهران شده و آن را به یکی از مناطق استثاء کشور تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: بیش از ۲۲ درصد از جمعیت متمرکز کشور تنها در یک درصد از خاک کشور سکونت دارند که این امر موجب شده تا زمین، هوا و محیط زیست استان با مشکل جدی مواجه شوند.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تردد روزانه ۳ تا ۳ و نیم میلیون نفر به تهران موجب افزایش حمل و نقل و به دنبال آن، افزایش تقاضا برای حمل و نقل ریلی شده که این امر در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران به عنوان یک نیاز اصلی مشاهده می‌شود.
قالیباف از تکمیل بیمارستان شهرستان پیشوا، تکمیل کمربندی جنوب پاکدشت و تأمین نیاز قرچک و ورامین به حمل و نقل ریلی به عنوان اولویت‌های این بخش از استان تهران یاد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});