• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

خیز مجدد قیمت مرغ در بازار/ نرخ هر کیلو مرغ به ۲۷ هزار تومان رسید

  • کد خبر : 3572
  • 24 بهمن 1399 - 13:27
خیز مجدد قیمت مرغ در بازار/ نرخ هر کیلو مرغ به ۲۷ هزار تومان رسید
یاز اکو - مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها ۲۷ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ لاشه در کشتارگاه ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان و در خرده فروشی ۲۷ هزار تومان است.

وی در واکنش به عرضه مرغ با نرخ های بالاتر در بازار افزود: در شرایط فعلی که قیمت مرغ روبه افزایش است، میزان تقاضا به سبب نگرانی خانوارها از آینده بازار بالا رفته که در چنین شرایطی خرده فروشان بی انصافی می کنند و بعضا مرغ را با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان عرضه می کنند که این امر‌ گرانفروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

کمالی سروستانی ادامه داد: علی رغم افزایش هزینه های تولید، قیمت مصوب مرغ از مهرماه تاکنون تغییری نداشته که این امر تا حدودی مرغداران را نسبت به جوجه ریزی دلسرد کرده است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از کاهش کیفیت دان بیان کرد: علی رغم آنکه پروتئین کنجاله سویا باید ۳۶ درصد باشد، هم اکنون به ۲۴ درصد هم نمی رسد که این موضوع در کنار تخصیص ۴ کیلو نهاده دامی تا سن ۴۰ روزگی و نبود دارو و واکسن موثر موجب شده عمدتا مرغ سایز وارد بازار شود.

وی از کاهش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر قطعه جوجه یکروزه به طور متوسط به ۳ هزار و ۵۷۷ تومان رسیده، درحالیکه قیمت‌مصوب هر قطعه جوجه ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه های تولید همچون حمل و نقل، ذرت، کنجاله سویا و سایر ریزمغذی و مکمل ها، اما قیمت مصوب تغییری نداشته است که اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار هر چه سریع تر نسبت به اصلاح قیمت اقدام نکنند، بسیاری از مرغداران از تولید چشم‌پوشی می کنند که این امر ضربه مهلکی به تولید می زند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان کرد: کارگروه تنظیم بازار اعلام کرده که ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه‌های بهمن و اسفند باید صورت گیرد که طبق برآورد‌ها میزان جوجه ریزی ۱۲۶ تا ۱۲۷ میلیون قطعه خواهد بود، اما به علت شرایط اقتصادی، کاهش قدرت خرید خانوار و استمرار ویروس کرونا مشکلی در عرضه نداریم.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه کمبود عرضه مرغ واقعیت ندارد، بیان کرد: زمانی کالایی دچار کمبود است که در مغازه‌ها موجود نباشد، اما هم اکنون در تمامی مغازه‌ها مرغ فراوان است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});