• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12

نخستین واکسن کرونا در مراغه تزریق شد

  • کد خبر : 3586
  • 24 بهمن 1399 - 18:31
نخستین واکسن کرونا در مراغه تزریق شد
یاز اکو- نخستین واکسن کرونا در مراغه با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این شهرستان تزریق شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه روز پنجشنبه در آیین نخستین تزریق واکسن کرونا در این شهرستان، اظهار داشت: در مرحله نخست ۴۰ دوز واکسن کرونا وارد مراغه شده که در ۲ مرحله به ۴۰ نفر از کادر درمان تزریق می‌شود.

اصغر تنومند اضافه کرد: در مراحل بعدی نیز این واکسن به گروه‌های پرخطر و به دیگر اقشار جامعه واکسن تزریق خواهد شد.

وی به تزریق این واکسن براساس پروتکل‌هایی که از طرف وزارت بهداشت تعیین شده است، اشاره و بیان کرد: جامعه هدف برای تزریق واکسن کرونا، کادر درمان و در مرحله بعدی گروه‌های پرخطر هستند.

مراغه

وی افزود: یکهزار و ۱۰۰ نفر از کادر درمان و نزدیک به ۶ هزار نفر گروه پرخطر در شهرستان شناسایی شده‌اند.

وی گفت: وضعیت شهرستان مراعه در حال حاضر از لحاظ شیوع کرونا زرد است و همچنان نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونا توسط مردم هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این مراسم بیان کردد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» همچنان توصیه می‌شود.

موسی شعفی بیان کرد: کادر درمان نزدیک یکسال است که به صورت شبانه‌روزی درگیر ویروس کرونا هستند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا از سوی مردم در کنار تزریق واکسن کرونا در ریشه کنی این بیماری منحوس نقش بسزایی خواهد داشت.

بیمارستان مراغه

دکتر سعید پیروی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه و چهار نفر از کادر «آی سی یو» بیمارستان امیرالمومنین(ع) که بیماران کووید ۱۹ در آن بستری هستند، نخستین افرادی بودند که در مراغه واکسن دریافت کردند.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

واکسن کرونا در مراغه

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});