• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

آذربایجان‌شرقی رتبه اول کشوری در جذب نوآموزان را کسب کرد

  • کد خبر : 3609
  • 24 بهمن 1399 - 19:55
آذربایجان‌شرقی رتبه اول کشوری در جذب نوآموزان را کسب کرد
یاز اکو- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین آمار رتبه بندی اعلامی دفتر پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش، این استان جایگاه اول کشوری در جذب و پوشش نوآموزان پیش دبستانی را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، جعفر پاشایی روز جمعه در گفت و گویی اظهار کرد: امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن آموزش حضوری نوآموزان پیش دبستانی، در وزارت آموزش و پرورش تدبیری برای حل این مسئله اتخاذ و «طرح ملی پوشش سراسری مجازی و رایگان نوآموزان پیش دبستانی» ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: با شعار «هر دبستان دولتی یک پایگاه پیش دبستانی»، در کلیه مناطق و نواحی استان و با پیگیری مستمر موضوع، توانستیم درجذب و  پوشش نوآموزان پیش دبستانی به جایگاه اول کشوری دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در استان آذربایجان شرقی با اجرای گسترده طرح و با اتخاذ راهکارهای مختلف شناسایی و جذب، به خصوص استفاده از روش های مختلف از جمله ثبت نام غیرحضوری از طریق سامانه راهبران، لیست اسمی اخذ شده از مراکز بهداشتی، و شعار هر دبستان دولتی یک پایگاه پیش دبستانی که از عوامل تسریع کننده پوشش نوآموزان استان و کسب این موفقیت بوده و نوآموزان جذب شده با کلاس بندی در شبکه شاد و با همراهی مربیان و اولیا در حال آموزش هستند.

پاشایی رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی را با توجه به شرایط کرونایی حاکم، محروم نماندن هیچ دانش آموزی از سیستم تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: از مجموع ۶۹۰ هزار دانش آموز و نوآموز در استان ۶۲۰ هزار نفر از طریق شبکه شاد احراز هویت شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص افزایش نسبت معلم به دانش آموز در استان نیز گفت: تراکم دانش آموزان در کلاس های دولتی دوره ابتدایی ۷۸.۲۳ درصد می باشد.

در سال تحصیلی جاری حدود ۳۷ هزار نوآموز در شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی تحصیل می کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});