• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد:

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا به ۷۴ درصد

  • کد خبر : 3763
  • 25 بهمن 1399 - 14:45
کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا به ۷۴ درصد
یاز اکو- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور به ۷۴.۹۳ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کشور بیان کرد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور شیب نزولی پیدا کرده و به ۷۴.۹۳ درصد رسیده است. این میزان در هفته‌های گذشته بیش از ۸۰ درصد بود. شرایط حال حاضر تقریبا مشابه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اواسط آبان ماه است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در محدوده دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز، بیرجند و سمنان و همچنین کمترین میزان نیز در محدوده دانشگاه‌های علوم پزشکی اسفراین، آبادان و گلستان ارزیابی شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۴ بهمن ماه، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکثر استان‌ها کاهشی بوده که به طور مثال در محدوده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این میزان از ۸۷.۱۷ درصد در ۱۵ بهمن ماه به ۶۸ درصد در ۲۴ بهمن، در محدوده دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ۶۷.۴۴ درصد در ۱۵ بهمن ماه به ۶۳ درصد در ۲۴ بهمن، در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ۵۴.۲۳ درصد در ۱۵ بهمن ماه به ۴۶ درصد در ۲۴ بهمن رسیده است.

وی افزود: همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی خوی از ۹۰.۵۱ درصد در ۱۵ بهمن به ۶۶ درصد در ۲۴ بهمن و در محدوده استان تهران از ۷۷.۸۴ درصد در ۱۵ بهمن به ۷۰ درصد در ۲۴ بهمن و در محدوده دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از ۹۰.۴۸ درصد در ۱۵ بهمن به ۵۵ درصد در ۲۴ بهمن رسیده است.

لاری اظهار کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا تقریبا در تمام کشور مشاهده می‌شود و این زنگ خطری برای هفته‌های پیش رو خواهد بود. زیرا رابطه مستقیمی میان کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش موارد ابتلا و پس از آن بستری و فوت به علت کووید ۱۹ وجود دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از همه مردم و اصناف می‌خواهیم که همانند همه ماه‌های اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با همکاری و همراهی مناسب خود ادامه بدهند. عادی انگاری و ساده پنداری شرایط بیماری در همه ماه‌های مبارزه با ویروس کرونا نشان داده که منجر به خیز مجدد بیماری خواهد شد. بنابراین از همه مردم و مسئولان کشور می‌خواهیم که میزان همکاری خود با نظام سلامت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش بدهند تا شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری و فوت به علت کووید ۱۹ در کشور نباشیم.

با قرمز شدن وضعیت کرونا در هفت شهر اهواز، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون از استان خوزستان، رنگ به قرمز از امروز (شنبه ۲۵ بهمن) به نقشه کشور بازگشت. در حال حاضر، وضعیت کرونا در هفت شهرستان قرمز، ۴۰ شهرستان نارنجی، ۲۲۹ شهرستان زرد و ۱۷۲ شهرستان آبی است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور(اوایل اسفند ۹۸) تا کنون ۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});