• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

حضور سرکنسول ترکیه در تبریز در اتاق بازرگانی تبریز

  • کد خبر : 38431
  • 26 آبان 1400 - 19:00
حضور سرکنسول ترکیه در تبریز در اتاق بازرگانی تبریز
یاز اکو - طوفان هبک، سرکنسول ترکیه در تبریز، در انتهای ماموریت خود، جلسه ای با رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق تبریز، در محل این اتاق برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، یونس ژائله در دیدار با سرکنسول ترکیه در تبریز، با بیان آماری از تجارت ایران و ترکیه در هفت ماهه اول سال ۱۴۰۰، از افزایش ۶۴ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی در ادامه بر عزم دو دولت برای گسترش مناسبات تجاری اشاره کرد و وجود مشکلات بانکی را یکی از عوامل کند بودن حرکت در این مسیر دانست.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به تاریخ معاصر بین دو کشور که عاری از هرگونه مخاصمه بوده، حجم فعلی تجارت بین ایران و ترکیه را در شان این روابط مطلوب ندانسته و راهکارهایی را برای بهبود مناسبات تجاری ارائه نمود. وی به نقش اساسی مسائل لجستیکی در تجارت اشاره کرده و پیشنهاد برقراری خط ریلی از ایران به بندر ترابزون در ترکیه را مطرح کرد. وی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد جزئیات این مسیر، در خصوص مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل زمینی نیز مطالبی را عنوان نمود.

ژائله همچنین در خصوص فرصت های تجاری در زمینه های انتقال گاز طبیعی، محصولات کشاورزی، ترانزیت و مساله تهاتر کالا نیز مطالبی را عنوان کرد. وی آمادگی اتاق تبریز برای میزبانی از هیات های تجاری اتاق های مختلف ترکیه را نیز اعلام کرد.

عباس کمالی؛ نائب رئیس اتاق تبریز نیز به مواردی در خصوص مشکلات موجود در مرزهای تجاری زمینی اشاره کرد و درخواست بررسی و حل این مشکلات را نمود.

رضا کامی؛ دبیر هیات رئیسه اتاق تبریز نیز ضمن تائید صحبت های انجام شده، مهم ترین اصل را در اجرایی شدن این برنامه ها، عزم مشترک و محکم طرفین دانست و بر لزوم پیگیری این مشکلات تا حل آنها، تاکید نمود.

طوفان هبک؛ سرکنسول ترکیه در تبریز ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده در جلسه و تائید مشکلات مطرح شده، بر روش تهاتر کالا به عنوان راهی برای افزایش مناسبات تجاری اشاره نمود. وی اقتصاد را پرورش دهنده سیاست دانست و اعلام کرد که هر چه حجم تجاری بین دو کشور افزایش یابد، مطمئناً تاثیر مثبت در روابط سیاسی نیز خواهد داشت.

سرکنسول ترکیه در تبریز با اشاره به وضعیت تجارت آزاد مابین کشورهای اروپایی با وجود تجربه جنگ های جهانی، آن را نمونه ای موفق از تجارت آزاد دانست و با اشاره به تاریخ روابط ایران و ترکیه، اجرای تجارت آزاد میان دو کشور را امری امکان پذیر بیان نمود.

وی با تاکید بر برقراری پروازهای متعدد میان تبریز و شهرهای مختلف ترکیه از جمله آنکارا و استانبول، این پروازها را فرصتی استثنایی برای فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی عنوان نمود.

در پایان جلسه هدیه ای به رسم یادبود از طرف اتاق تبریز به سرکنسول ترکیه اهدا گردید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});