• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12
رییس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد؛

لزوم نیازسنجی و برنامه ریزی برای کشت و تولید محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 3869
  • 26 بهمن 1399 - 8:45
لزوم نیازسنجی و برنامه ریزی برای کشت و تولید محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۰
یاز اکو - رییس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم نیازسنجی و برنامه ریزی برای تولید و کشت محصولات کشاورزی در سال آینده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس ژائله در جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با موضوع بررسی چالش ها و ظرفیت های بخش کشاورزی استان گفت: ما از نظر ظرفیت های کشاورزی از بسیاری از کشورهای جهان پیش هستیم اما متاسفانه به دلیل نبود یکسری برنامه ریزی و سیاست گذاری های مناسب، نتوانسته ایم از این ظرفیت به درستی بهره ببریم.

وی ادامه داد: از هم اکنون باید نیازسنجی و برنامه ریزی لازم برای تولیدات کشاورزی استان در سال ۱۴۰۰ انجام شود به عنوان مثال دقیقا مشخص کنیم که در حوزه آبیاری قطره ای باید چه کارهایی انجام شود و یا همچنین در دیگر بخش های مربوطه. از سوی دیگر باید مشکلات مربوط به فعالان بخش کشاورزی احصا شده و برای تک تک آن ها برنامه ریزی صورت گیرد.

ژائله با اشاره به مشکل نقدینگی در بخش کشاورزی، این بخش را در تامین مالی دچار مشکل دانسته و گفت: از سوی دیگر خرد بودن زمین های کشاورزی و عدم یکپارچگی آن ها از جمله موانع رسیدن به اهداف این بخش محسوب می شوند. 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد کشاورزی قراردادی گفت: بخش صنعت باید تعیین کند که چه محصولی کاشته شده و چه زنجیره های جدید کشت و تولید در استان ایجاد شود. باید کشاورزی قراردادی بر اساس زنجیره های تولید و کشت محصولات کشاورزی در استان به راه بیفتد.

در این جلسه، بر روی مزیت ها و مشکلات اجرایی شدن کشاورزی قراردادی، مباحثی مطرح شده و قرار بر طرح مباحث مربوطه در صحن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=3869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});